• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor invoer nieuwe regel met behoud van formules in de regel (nu fout 400)

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel123456

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2018
Berichten
20
L.S,

Ik heb een werkblad waar middels een VBA code een regel ingevoegd wordt met behoudt van formules in die regel.
(Code van internet geplukt, want ik heb totaal geen verstand van VBA; gaat wel komen hoop ik.)
Alle cellen bij celeigenschappen eerst opgemaakt zodat er niks geblokkeerd wordt, aansluitend de cellen met formules erin geblokkeerd.
Daarna heb ik het werkblad beveiligd zodat je niks kunt selecteren in de cellen waar formules in zitten.

Helaas krijg ik het nu niet meer aan de praat; als ik kies voor Ctrl n (dit had ik ingesteld bij opties in de macro, zodat er een nieuwe regel ingevoegd wordt iedere keer als ik dit uitvoer) krijg ik nu foutcode 400 met een rood kruis

Geen idee of het benoemenswaardig is verder:
Er zit daarnaast voorwaardelijke opmaak in de regels, waardoor regels a.d.h.v. een waarde in een bepaalde cel (vervolgkeuzelijst) een bepaalde kleur krijgen.

De code die ik van internet ''geplukt'' heb is de volgende:

Sub Rij_Invoegen()
Application.ScreenUpdating = False
Rows(ActiveCell.Row).Copy
Rows(ActiveCell.Row).Offset(1).Insert
Rows.Copy
ActiveCell.Offset(0, 0).Select
Application.CutCopyMode = False
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Hopelijk kunt u mij helpen met een oplossing, alvast hartelijk dank in ieder geval.

Groet,

Michiel
 
je kan éénmalig beveiligen met de optie "userinterfaceonly" als true. Vanaf dan kan je via macros toch wijzigingen doen op dat werkblad, de normale gebruikers niet
Code: