• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba code uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Ik heb in mijn file een btn staan om op het einde van het seizoen alle scores te wissen en met onderstaande code werkt dat perfect
Code:
Sub Wissen()
    If MsgBox("Alle scores worden gewist! Wilt U doorgaan,", vbYesNo) = vbYes Then
        With Sheets("Speeldagen")
            Intersect(.Range("A:B,G:L,R:S,X:AC"), .Range("5:8,16:19,27:30,38:41,49:52,94:97,enz.............")).ClearContents 
        End With
    End If
End Sub
Nu heb ik dat geprobeerd om uit te breiden als volgt
Code:
Sub Wissen()
    If MsgBox("Alle scores worden gewist! Wilt U doorgaan,", vbYesNo) = vbYes Then
            [COLOR="#FF0000"]Intersect(.Range("A:H,R:AA"), .Range("3,14,15")).ClearContents[/COLOR]
            Intersect(.Range("A:B,G:L,R:S,X:AC"), .Range("5:8,16:19,27:30,38:41,49:52,94:97,enz.............")).ClearContents
        End With
    End If
End Sub
Maar op de rode lijn krijg ik een foutmelding
Hoe kan ik de eerste code dan wel aanpassen

Hallo Wampier,
Had ik ook al geprobeerd en dat lukte eerst niet.
Tot ik de foutmelding serieus gelezen heb. Er waren samengevoegde cellen bij.
Nu dan deze code en werkt nu perfect
Code:
Intersect (.Range("A:B,C:D,E:J,R:S,T:U,V:AA"), .Range("3:3,14:14,25:25")).ClearContents
end with
Nu heb ik nog even een idee.
Omdat dit over ongeveer 60 rijen gaat en het verschil is telkens "11", kan deze regel misschien aangepast worden met ergens "+11" te zetten, zodat de "Range" geen lange lijst wordt.

Bedankt voor de hulp
Grtjs.
Armand

Laatst bewerkt:
Selecteer alle betreffende bereiken en koppel er dan een naam aan. Met een Named Range ben je in 1x klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan