Welke ssd schijf voor laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
809
Heb een Dell XPS L702 laptop......ja een oudje.
Ik wil daar een ssd schijf in zetten van 250GB.
Welke is de beste keuze?
Samsung 860 EVO 250GB 2,5 inch of een Crucial MX500 250 GB 2,5 inch


mvg dag
 
Crucial pakken, scheelt € 5 en dezelfde garantietermijn.
Prestatieverschil merk je niks van..
 
De laptop wordt vanaf 2011 verkocht.
Specificaties en productafbeeldingen
Verkrijgbaar sinds: 28 september 2011

Dus technologie van 7 jaar oud. Het zijn nog prima laptopjes voor mail, intenet, office.
En Dell is een duurzaam merk, ik zit zelf nu de Tour te kijken (net geen Dumoulin, schakelfoutje in de sprint..) met een Dell D430 sub noteboekje uit 2009, die het nog prima doet voor wat surfwerk, mailen en kort office werk als het toch even moet.

Ergo: zet er de goedkoopste SSD in, de extras van die andere twee ga je niet of amper merken en volgens de pricewatch is deze Kingston daarom een betere kandidaat.
 
Wordt een Crucial MX500 250 GB 2,5 inch.

mvg dag
 
Meer op gevoel.
Had in een andere oude laptop lang geleden een Crucial gedaan. En die draaid nog als een zonnetje.

mvg dag
 
Tegen gevoel kan geen (goed) argument tegen op...:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Nog even een vraagje.
De laptop heeft 2 sloten voor harde schijven.
In de eerst wil ik de nieuwe ssd schijf plaatsen met schone windows installatie.
De oude harde schijf die er nu in zit wil gebruiken in het tweede slot.
Als ik nu de oude schijf er uit haal? En daar de nieuwe ssd plaatst met windows 10 erop.
Dan wil ik de oude harde schijf formateren. Maar hoe doe je dat dan?
Want als ik de tweede harde schijf erin zet met de oude windows 10.
Krijg ik dan geen conflict met de eerste harde schijf? Omdat allebeide schijven dan nog windows 10 bevat.
Wil de tweede harde schijf gebruiken om alles op te zetten, behalve het besturing systeem.

mvg dag
 
Je kunt de huidige HDD toch formatteren voor je hem eruit haalt..?
Dat doe je door te booten van een installatie-medium ( bijv. Windows installatie-schijf / usbstick ), Linux live-cd o.i.d...?
 
Begrijp ik niet zo goed? Mag je dan geen schijf plaatsen als die laptop is opgestart met de SSD. Dat doe je in principe toch ook met een SATA QuikPort/docking station.
 
Het kan gebeuren ( is mij ook menigmaal gebeurd trouwens ) dat Windows een dualboot aanmaakt als er bij booten 2 schijven met een OS worden gevonden als je de oude schijf direct op het moederbord aansluit.
Bij een usb-aansluiting speelt dat niet want die kun je aansluiten na het booten.
Uiteraard wordt er geboot van de 1e HDD/SSD in de bootvolgorde maar dan wil de bootmanager nog wel eens raar doen....
T'is maar een overweging..en als beide schijven in Windows gemount worden kun je de oude niet formatteren vanuit Windows, vandaar een boot-cd / installatie-medium..
 
Laatst bewerkt:
Oke......Zet dadelijk wel de oude schijf terug. En formatteer hem dan.

Nu ik windows 10 op nieuw geinstalleerd heb.
Heb ik 1 gele drie hoek in apparaat beheer.

-ander apparaat
-Geel driehoek bij onbekend apparaat
-eigenschappen PCI EXPRES root complex
Wat is dit?

Vroeger stond windows 7 op deze laptop en daar is de windows 10 update over heen gezet.
Toen had ik geen geel drie hoekje in apparaat beheer.

Hoe krijg ik deze melding weg?

mvg dag
 
Indien de SSD als enige erin hangt aan de eerste sata poort en je installeert W10 erop en als die dan goed draait kun je elke schijf erbij hangen en wordt de Windows daarop gewoon als software gezien.

Die PCI express root complex driver deïnstalleren, opnieuw opstarten, dan zou de goede weer erin moeten staan.
 
Die PCI express root complex driver deïnstalleren, opnieuw opstarten, dan zou de goede weer erin moeten staan.


Deinstalleren??

Zie alleen apparaat verwijderen.
Dit heb ik gedaan.
Dan verdwijnt die uit beeld.
Maar na opnieuw opstarten staat die er weer?

mvg dag
 
Heb dat geprobeerd. Heeft ook niet geholpen.

mvg Dag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan