• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range en pad werken niet in mijn code, kan iemand helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnese

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
47
Sub Macro3()
Sheets("Prog 411").Range("A17:C41").Select
mynumber = Format(Range("A17").Value)
myname = Format(Range("B18").Value)
mydate = Format(Range("B19").Value)

Bestandsnaam = "Offerte" & "_" & mynumber & "_" & myname & "_" & mydate
Pad1 = "N:\PRODUCT\ardo"
If myFile <> "False" Then
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, Pad & Range("A17").Value & "_" & Range("B18").Value & "_" & Format(Range("B19").Value, "yyyymmdd")
End If
MsgBox "PDF files zijn gemaakt."
End Sub

In bovenstaande code wens ik een PDF te maken van de Range A17:C41, echter hij neemt het volledige blad
Bijkomend wil ik dat hij die PDF drop in Pad1 = ... maar hij zet het in: Documents
 
Daar zitten nogal wat dingen in die niet goed gaan. Probeer dit eens:
Code:
Sub Macro3()
    With Sheets("Prog 411")
        Bestandsnaam = "Offerte_" & .Range("A17").Value & "_" & .Range("B18").Value & "_" & Format(.Range("B19").Value, "YYYYMMDD")
        .Range("A17:C41").ExportAsFixedFormat 0, "N:\PRODUCT\ardo\" & Bestandsnaam
        .Range("A17").Select
    End With
    If Dir("N:\PRODUCT\ardo\" & Bestandsnaam) <> "" Then MsgBox "PDF bestand is gemaakt."
End Sub
 
Laatst bewerkt:
of

Code:
Sub SjonR()
Sheets("Prog 411").Range("A17:C41").ExportAsFixedFormat 0, "N:\PRODUCT\ardo\" & "Offerte" & "_" & Range("A17").Value & "_" & Range("B18").Value & "_" & Format(Range("B19").Value, "yyyymmdd")
End Sub
 
welke code bedoel je? Bij die van mij moet je die er nog even bij zetten. Bij die van Edmoor zou het er bij moeten zitten.
 
Je hebt geen voorbeeld document geplaatst, dus dan is het soms iets anders.
Probeer deze eens:
Code:
If Dir("N:\PRODUCT\ardo" & Bestandsnaam & ".pdf") <> "" Then MsgBox "PDF bestand is gemaakt."

In mijn voorbeeld dus.
 
Laatst bewerkt:
En weer eentje die wel z'n vraag als opgelost markeert maar niet het fatsoen heeft om even een "dank je wel" voor de helpers achter te laten.
 
We zijn hier uiteraard niet om bedankjes te verzamelen, maar een dergelijke mentaliteit staat mij behoorlijk tegen.
Gelukkig komt het maar sporadisch voor.
 
gezien de historie van TS niet sporadisch........ eerder regel....
 
Ik bedoelde in z'n algemeenheid, maar voor deze TS sluit ik het boek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan