Laptop voor max 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar mijn mening is het alle 3 niks, Acer moet je niet willen, is kwalitatief niet best en de Asus heeft een drama AMD A9 APU, die zijn zo traag als de pest.
Ik zou voor € 80 meer deze Lenovo pakken, zeer scherp geprijsd en M2 SSD, mat IPS scherm, nieuwe Core i5 processor, gewoon een top laptop.
 
Wat gaat die oom er mee doen? Lekkere informatieve vraag.
 
Hij gaat de laptop gebruiken op zijn werk als vrachtwagen chauffeur en wat thuis. Hij moet een een programma van zijn werk opzetten en thuis wat simpele internet dingen.
 
Wrs filmpjes kijken.. gezien het gekozen 15.6 " formaat... ;) (edit: niet dus..)
Als het voor wat adminstratief werk gaat zou ik een 2e hands stevige Dell business laptop nemen.
Die kosten nieuw erg veel >> 1000 euro, maar 2e hands vaak (veel) minder dan 500 euro. Voor een paar tientjes een nieuwe accu, klaar..
Ze zien er minder fancy uit maar de degelijkheid spreekt me vooral aan.
Ik koop al sinds ca 2009 zulke laptop en ga een gammele goedkope laptops kopen zoals de 3 uitgezocht.

Een Dell Lattitude E6330 van 13 inch met Windows 10 Pro lijkt me prima. Ik heb er nog een te koop, ziet er als nieuw uit.
De betere tablets hebben vaak Android en zijn vaak 10 inch.

De convertible laptops met Windows vind ik erg duur tov een duurzame 2e hands Dell.

Geen krasje te zien op die Dell:

2717853.jpg


Voor ca een paar tientjes heb je er een lader voor in de vrachtauto bij.. probeer dat maar eens bij Acer...
https://123adapter.nl/autolader-voor-dell-latitude-e5540-321
800x800_321.jpg
autoadapter-voor-dell-latitude-e6330-321
 
Laatst bewerkt:
Een cloud notebook met die kleine 128GB SSD.
Tis wel een laag budget, overigens, met ernaast een harde schijf zal denkelijk handiger zijn.
 
Je kunt je afvragen of deze net als de Acers stevig genoeg is voor in de vrachtwagen... volgens een Tweakers review:
De bouwkwaliteit is heel behoorlijk, al merk je aan de stevigheid van de behuizing wel dat dit geen topmodel is. Zo veert hij wat in als je op het gedeelte rondom het toetsenbord drukt. Wel is het scherm behoorlijk stevig en voorzien van een metalen deksel. Ook de constructie van de touchpad is niet optimaal, maar voelt wat los aan als je erop klikt.

Dat kan dus niet aan zo een Dell van de foto tippen. Die zijn echt stevig/robuust... Mag ook wel als de nieuwprijs vaak boven de 1000 euro ligt...
Heb zelf een 2e hands Toyota, das ook super degelijk spul, nieuw vind ik ze te duur, maar 2e hands heb je er nog heel lang plezier van (die is nu 16 jaren jong... Verso 1.6, zie er super uit/rijdt zuinig, weinig reparaties). Daar kan geen Franse gammelbak tegen op, hoe lekker de stoel ook zit daarvan (ik heb mijn eigen stoel elke keer meegenomen naar een andere auto, kuipmodel van Scheel...)
 
Laatst bewerkt:
Een cloud notebook met die kleine 128GB SSD.
Tis wel een laag budget, overigens, met ernaast een harde schijf zal denkelijk handiger zijn.
Laag budget hoeft op zich geen probleem te zijn, wel dat ze een super trage Celeron CPU N3350 hebben, zoals bijv in geïnteresseerde in dat model van de foto boven.
 
Laatst bewerkt:
Een cloud notebook met die kleine 128GB SSD.
Tis wel een laag budget, overigens, met ernaast een harde schijf zal denkelijk handiger zijn.
Laag budget hoeft op zich geen probleem te zijn, wel dat ze een super trage Celeron CPU N3350 hebben, zoals bijv in deze HP die vaak voor deze nieuwprijs ook nog slappe bakken zijn, kan ook haast niet anders voor zo een prijs, laten we toch eerlijk zijn.

Voor die ca 300 euro heb je ook die stevige 2e handse Dell met een Intel-Core-i5-3320M nog steeds in de middenmoot zit.
Kreeg net via Tweakers een bericht van een serieus geïnteresseerde in dat model van de foto boven.
 
Laatst bewerkt:
ik zou een ACER Aspire 5 halen, helegoeden specs voor zijn prijs.
 
Je kunt je afvragen of deze net als de Acers stevig genoeg is voor in de vrachtwagen
Nou, toevallig heb ik zo'n Lenovo vanavond binnen gekregen om data van een andere laptop over te zetten en het ding verder te configureren..
Ik kan je zeggen dat het een toestel is met een prima bouwkwaliteit, hij is stevig en snel, mooi scherm ook, wat mij wel opvalt is dat de touchpad extreem gevoelig is...
Met de touchpad van deze is overigens niks mis, in elk geval kan ik de opmerking hierover van Tweakers niet bevestigen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan