Canon MG5150 Bidirectionele ondersteuning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
De printer doet telkens maar de helft van het aantal pagina's afdrukken. Er komen er dan ook diverse ongeprinte pagina's uit de printer en de printer begint dan ook weer steeds opnieuw met printen. De eerste 1 of 2 pagina's worden regelmatig dan wel 3 keer uitgeprint of half en de rest weer allemaal lege pagina's. Er staat in het venster dat er geen communicatie mogelijk is met de printer en dat ik de Bidirectionele ondersteuning in moet schakelen bij eigenschappen van de printer. Geen idee waar en hoe want dit kan ik nergens vinden. Als ik de computer opnieuw opstart doet hij het weer even, 1 of 2 keer en dan is het weer mis. En in het schermpje blijft staan: Geen communicatie mogelijk met de printer. Schakel de Bidirectionele ondersteuning in bij eigenschappen van de printer. Misschien moet ik alle software en drivers vernieuwen alleen weet ik niet welke ik moet hebben voor onze printer.

Is er iemand die dit probleem herkent of weet welke drivers en software ik moet installeren om het op te lossen.
Het is een canon all in one printer, MG5150 Pixma.

Ik hoop op hulp.
 
Laatst bewerkt:
Probeer de probleemoplosser in windows 10 als je die hebt. En ben je al op die website geweest van Canon. Zie linkje van mij.
 
Ik had al op de website van canon gezocht en daarna kwam ik hier. De foutmelding is niet bekend bij canon.
 
Of anders de printer resetten. Opnieuw installeren met de cd rom. Heb je die?
 
Nee hoor die heb ik niet, ik wacht wel even op de gouden tip.
 
Oke maar het heeft in ieder geval met poorten te maken en een kwestie van een vinkje. Succes.
 
In Windows 10 en Windows 8 kan de optie "Ondersteuning in twee richtingen inschakelen" voor netwerkprinters niet worden geactiveerd. Je hoeft de printerinstellingen dus niet te wijzigen.
Bron.
Stuurprogramma(s) voor de MG5150 download je hier.
Wel de juiste Windows-versie kiezen...:thumb:
 
Dat kan zijn maar ik schreef toch poorten staat er niet bij.
 
Ik weet niet of dit de gouden tip wordt; ik doe een poging...
Op mijn Canon Pixma MP610 kreeg ik ook steeds de melding dat bidirectionele ondersteuning nog moest worden ingeschakeld.
Manamana zat in de goede richting.
Klik in Configuratiescherm > Apparaten en printers met de rechter muisknop op je printer.
Kies dan niet Eigenschappen, maar Eigenschappen van printer:

5b51c1084cfad-Eigenschappen_van_printer.png


Daarna hoor je wel het venster te krijgen met daarin een tabblad Poorten:

5b51c17e88ecf-Eigenschappen_van_Canon_MP610_series_Printer-poorten.png


Vinkje zetten en op OK klikken.
 
Bedankt Porrelaar.
Dat vinkje staat er bij mij al. Maar dat is misschien wel automatisch aangevinkt omdat ik net de nieuwe sorftware heb geïnstalleerd van Scrapheap.
Als ik nu een pagina uitprint dan komt de foutmelding niet dus mogelijk is het na de nieuwe software installatie opgelost.
 
Dat was indd. de "gouden tip" van porrelaar...:thumb:
Ga er van uit dat het nu is opgelost.
Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, verwijder dan alle stuurprogramma's van de printer , gooi de achtergebleven mappen weg en kijk ook in de verborgen map "Appdata" ( onder gebruikers / jouw accountnaam ) en gooi ook daar mappen van Canon weg indien aanwezig in de sub-mappen "Roaming" en "Local".
Herstart daarna de pc en installeer het stuurprogramma weer opnieuw. :thumb:
 
Ja idd. ik denk dat het is opgelost, omdat het vinkje al stond aangevinkt denk ik dat dit automatisch is gebeurd bij het installeren van het nieuwe stuurprogramma.
Iedereen bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan