Nieuwe HDD: WD Elements 500Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb hier een nieuw HDD van een vriend van me.

Het merkwaardige is dat die schijf WEL te zien is als hij hangt aan een USB v 3.0 poort, maar als je hem in een USB v 2 poort steekt zie je hem niet en kun je dus ook geen verbinding maken

Ik heb er geen software bij gekregen, en weet ook niet of er software noodzakelijk is om die schijf aan de praat te krijgen (in USB v 2 dan)

Mvg
Dukkel
 
als die schijf via usb gevoed wordt levert de usb2 poort waarschijnlijk te weinig stroom voor de schijf om normaal te functioneren.
De max. stroomsterkte van een usb3 poort is nl bijna 2x zo hoog..
 
Gewoon plug and play. Mocht je computer niet over usb 3.0 beschikken, dan werkt de schijf via usb 2.0.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, de externe HD voor mijn dame werkt wel op 2xUSB2 (dankzij de meegeleverde dubbele stekker die in een keer dat doet waar VDK_P een prima advies heeft om een hulpkabletje te kopen, maar
op USB3 hoef je voor de goed werking maar één USB stekker te gebruiken omdat zoals Scrapheap al beschreef, de poort meer stroom kan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Vind ik maar vreemde antwoorden want volgens de site van de fabrikant is die geschikt voor USB 2.0. Heb er zelf twee met originele bijgeleverde kabel en geen problemen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Vind ik maar vreemde antwoorden want volgens de site van de fabrikant is die geschikt voor USB 2.0. Heb er zelf twee met originele bijgeleverde kabel en geen problemen.

Niet alle toestellen kunnen op hun u.s.b. 2.0 poorten kunnen hun theoretische vermogen leveren ...

Daarom de tip aan t.s. om een y kabeltje te gebruiken , die trouwens 2x niks kost ...

Peter
 
Niet alle toestellen kunnen op hun u.s.b. 2.0 poorten kunnen hun theoretische vermogen leveren ...

Mooi prutswerk dan. Oorzaak? Worden dergelijke zaken dan bij productie van een pc/laptop niet gemeten? Begrijp niet waarom WD in de specificties dan geen voorbehoud maakt of daar op wijst. Moet de klant daar dan zelf achter komen en uitzoeken? Geen echte service! Als een dergelijk kabeltje dan 2x niks kost, doe er dat dan gewoon bij!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt "theorie"en praktijk".
Dus de praktijk is nu: pak dat extra kabeltje... klaar en verder gaan, is mijn gevoel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan