• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen POP-up bij readonly opslaan Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankell87

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
141
kan ik het pop-upje vervangen die je krijgt als je een readonly bestand wil opslaan?

Bij het openen van het bestand kijkt hij wie je bent, mocht iemand anders zijn dan hier "Gierman, Frank" dan wordt het een Readonly bestand.
graag zou ik de popup dat dan naar voren komt bij het opslaan veranderen naar de MsgBox als hieronder.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)

Select Case Application.UserName  'Controle wie je bent
    Case "Gierman, Frank", _
        "Extra naam"
                
    Exit Sub
End Select

    MsgBox "Opslaan is niet mogelijk! " _
                & vbNewLine & vbNewLine & "Alleen Frank Gierman kan dit bestand wijzigen en opslaan, u zal het bestand onder een andere naam moeten opslaan.", vbOKOnly, "Fout bij opslaan"

End Sub

oh ja ik heb al gegoogld en op deze HelpMij.nl gezocht maar ik kan het niet vinden.

dit werkt bijvoorbeeld niet:
Code:
Application.DisplayAlerts = False

het zal vast simpel zijn maar ja....
 
Probeer het eens zo:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    Select Case Application.UserName  [COLOR="#008000"]'Controle wie je bent[/COLOR]
        Case "Gierman, Frank", _
             "Extra naam"
            Exit Sub
    End Select

    MsgBox "Opslaan is niet mogelijk! " _
            & vbNewLine & vbNewLine & "Alleen Frank Gierman kan dit bestand wijzigen en opslaan, " _
            & " u zal het bestand onder een andere naam moeten opslaan.", vbOKOnly, "Fout bij opslaan"
    [COLOR="#FF0000"]Cancel = True[/COLOR]
End Sub
 
Hoi edmoor, bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga het straks even proberen. Ik denk alleen dat het niet werkt want ik krijg de pop-up van Excel voor mijn eigen msgbox
 
Wees dan duidelijk wat je bedoelt. Heb je het met POPUP over de Opslaan als POPUP of over je messagebox.
 
Als je en ReadOnly bestand hebt en je klikt op opslaan dan krijg je een pop-up van Excel zelf waarbij je alleen op ok kan klikken. Ik kan er straks wel een screenshot van maken.
Deze pop-up wil ik niet te zien krijgen maar alleen mijn eigen msgbox
 
En daar is dus die Cancel = True voor.
 
@Ed, net uw code getest met een readonly werkt perfect, ik krijg alleen de msgbox van TS te zien.
 
Met de code van Edmoor lukt het me in zijn geheel niet meer om het bestand op te slaan, omdat de msgbox blijft terugkeren.
 
Het is mijn code niet. Ik heb alleen voor de gegeven situatie dat regeltje toegevoegd.
En jouw naam staat vast niet in dat controlelijstje.
 
Nee dat klopt, maar pietje zou de pop-up moeten krijgen en dan kunnen opslaan als. Net als je normaal hebt bij het willen opslaan van een ReadOnly
 
Dan moet je pietje dus in het lijstje met namen opnemen.
Bij een ReadOnly is het trouwens altijd Opslaan als omdat je een ReadOnly niet kan overschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Maar pietje en klaasje en jantje mogen wel opslaan als. Ik wil alleen dat ze niet de Excel pop-up zien maar mijn eigen msgbox
 
Dus zo mogen wel opslaan maar wil je jouw messagebox tonen dat ze niet mogen opslaan?
Ik ben de draad kwijt.
 
Ik wil Excel z'n popup blocken en mijn msgbox tonen.
Bij het klikken op 'oke' in de msgbox krijg je het scherm waar je het bestand wil opslaan.
Nu krijg ik een Excel zijn pop-up en mijn msgbox. beetje dubbel
 
Die Excel popup blokkeer je dus met die Cancel = True, dat is 'ie voor.
Als je dan toch wilt kunnen opslaan zal je daar zelf een stukje voor moeten maken om Opslaan als te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan