Windows 10 - knipprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Berichten
313
Ik zoek me een "ongans" naar de oplossing om een stukje tekst wat ik "geknipt" heb te kunnen gebruiken om in Word te plakken zonder kader, om deze daarna in explorer te plakken.
Op een site (spotnet) worden soms linkjes aangeboden, welke bij mij niet werken. Deze werkt wel als ik handmatig de link overtype in explorer.
De site (spotnet) laat niet toe om een stukje tekst te kopiëren.
 
Een plaatje is nog steeds geen tekst. Explorer is de verkenner, daar kan je dat ook niet plakken.
In Spotnet kan je hier kiezen wat je van de tekst wilt kopiëren:
Spotnet.JPG

Ga eens met de muis boven de verschillende knopjes hangen, dan wordt er getoond waar het knopje voor is.
Het gekopieerde wordt in je klembord gezet zodat je het daarna kan plakken waar je maar wil.
Zelf doe ik dat dan in Kladblok om daarin alleen de tekst die ik nodig heb te kopiëren.
 
Laatst bewerkt:
Met plakken special in Word (ook wel paste special genoemd.
Of je neemt Opera browser, als je daar iets selecteer krijg je de optie zoeken er meteen bijj en opent er een nieuwe tab in Opera.

Je kunt ook voor alleen copyen kiezen.
 
Laatst bewerkt:
windows 10 knipprogramma

Geachte Edmoor, Uw plaatje van knoppen bij spotnet komt mij niet bekend voor. Ik heb spotnet V1.8.1.spotnet V 1.8.1.JPG

Geachte route99, Het knipprogramma heeft de mogelijkheid plakken speciaal niet niet, dus bij plakken in een word document blijft kader staan. En ik wil iets vanuit Spotnet kopieeren. Met name uit de reactieregels. Als ik daar met de rechtermuisknop op klik, wordt deze pagina direkt afgesloten. Misschien is dat het probleem wel?
 
Laatst bewerkt:
Update naar versie 1.9.0.5, dan heb je die knopjes wel:
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?t=7472

Rechts klikken zal nog steeds resulteren in terugkeer naar het overzicht.
Het knipprogramma maakt een plaatje, daar kan je verder niks mee.
 
Laatst bewerkt:
windows 10 knipprogramma

Hartelijk dank voor het meedenken. Spotnet V 1.9.05 inmiddels gedownload. Het werkt, tenminste als aangeeft bij instellingen dat kopieeren toegestaan is.
Nogmaals allen dank.


ps. Waar kan ik dit item sluiten?
 
Laatst bewerkt:
Items worden hier niet gesloten.
Je kan je vraag wel als Opgelost markeren.
 
Het knipprogramma heeft de mogelijkheid plakken speciaal niet niet, dus bij plakken in een word document blijft kader staan.
Je moet juist " plakken speciaal " in Word gebruiken, dat heeft er altijd al ingezeten, blijkbaar heb je het dus nog nooit gebruikt is dan een voor de hand liggende reden dat je niet wist hoe het moet.

dc1204c8-c279-4f6a-8e02-fd0a72ef1949.png
 
windows 10 knipprogramma

Route99, Dank voor deze tip, ik ga dit proberen zoals het plaatje laat zien. Inmiddels met plakken speciaal een knipsel in word gezet, maar zo gauw je op het tekstvlak komt verschijnt nog steeds de kader van het knipsel en kan ik de tekst niet aanpassen.

Via een andere route (andere versie Spotnet) was mijn probleempje opgelost en heb ik vraag als opgelost gemeld.
Maar als u op mijn antwoord nog iets kan vinden om een knipsel als tekst te kunnen bewerken zonder het knipkader, dan hou ik me aanbevolen.
Mvrgr.
 
Als het gecopyde al een plaatje is...vanuit spotnet, dan werkt mijn suggestie uiteraard niet.
Dan moet je gebruiken wat je hebt, want dan is die omweg immers niet nodig....
 
Laatst bewerkt:
windows 10 knipprogramma

route99, Nogmaals dank voor de hulp, als senior weer veel geleerd.

Roger, over and out.
 
Een plaatje kan je altijd nog door een OCR halen om er bewerkbare tekst van terug te krijgen.
Daar zijn er meerdere van. Dit is er eentje:
https://convertio.co/nl/ocr/

De kwaliteit van het resultaat is uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van het plaatje.
 
Laatst bewerkt:
windows 10 knipprogramma

Edmoor, Dank voor uw antwoord en hulp.

Roger out.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan