• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PB code

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericroodhooft

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Berichten
253
Goede Morgend Helpers,
Heb een vraagje,
Hoe ken ik de Automatisch postcode verkrijgen in cel E3 als ik een Plaatsnaam invul in cel D3?
Heb vb Bijgevoegdi
Alvast Bedankt om even te kijken en een oplossing!
MVG, Eric Bekijk bijlage PBcode.xlsm
 
Laatst bewerkt:
volgens mij staat er in E3 al een postcode. Heb je VERT.ZOEKEN zoeken al geprobeerd?
 
PBcode

Hey, goede morgend,
Bedoeling is als ik enkel de plaatsnaam invul hij gaat zoeken in de lijst op Blad 2 naar de bijhorende postcode en die dan invult in de juist cel,
Hopelijk wat duidelijk.
MVG, Eric
 
blad2? Die zie ik niet in jouw bestandje.
 
Hallo,

Kijk eens of de bijlage een beetje in de buurt komt.

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • PBcodeEric.xlsm
    15,2 KB · Weergaven: 37
PBcode

Hey Peter,
Dit zou kunnen werken, nu is het volgend, in het werkblad waar ik het wil plaatsen, werk ik al met validatie, kan ik die formule kopiëren naar dat blad?
MVG, Eric
 
Hallo,

Ik denk dat dit een kwestie van proberen is.
De formule welke ik heb gebruikt voor de validatie is eigenlijk gewoon "naam definiëren".
Ga in het Excel bestand naar tab "Formules" en dan klik op "Namen beheren".
Daar zie je de naam "plaatsnaam" met het bereik en verwijzing naar des betreffend tabblad.

Mvg
Peter
 
PBcode

Hey Beste Helpers,
Heb de Formule geplaatst en aangepast waar nodig ( was enkel cellen ) en werkt GOED!
Dank jullie voor de hulp.

Met Vriendelijk Groeten en Dank, Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan