• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laat gegevens zien op basis van datum binnen 7 dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sontX

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2018
Berichten
11
Hi lezers,

Voor een klant ben ik een simpel huuroverzicht aan het maken in Google Spreadsheet (klant wil 'm graag online). Omdat het nogal een uitgebreid document gaat worden, leek het mij verstandig om een dashboard te maken als je binnen komt. Zo ziet de administratie meteen of én waar ze actie moeten ondernemen.

Klant heeft 34 locaties en moet bijna elke maand wel iets betalen per locatie. De administratie wil graag een seintje krijgen als een betaaldatum binnen 7 dagen valt. Zoals je ziet zijn er nu maar 2 bladen. In het blad 'Bedragen' kleuren een datum en bedrag rood als deze datum binnen 7 dagen valt. Via een checkbox (in Excel WAAR/ONWAAR) kunnen ze 'm dan op betaald zetten (en kleuren datum en bedrag groen).

Nu wil ik graag per locatie op het dashboard laten zien als er een betaaldatum binnen 7 dagen valt. Neem als voorbeeld locatie 1. Deze correspondeert met locatie 1 van het blad 'Bedragen'. Van de hele range C8:AJ8 moet dus een datum worden gepakt die binnen 7 valt. Het zou fijn zijn als deze daadwerkelijke datum ook in het dashboard kan (C5), maar de cel oplichten naar rood zodat ze weten dat ze actie moeten ondernemen is ook al goed.

Hopelijk leg ik de vraag duidelijk genoeg uit.

Alvast dank voor het meedenken.

Bas
 

Bijlagen

  • Huuroverzicht locaties 18-19 - Helpmij.xlsx
    63,3 KB · Weergaven: 42
Ik begrijp er niet veel van. De klant wil wat als als overzicht? Werken jullie zelf wel met Excel? Welke checkboxen zijn er te vinden? De cellen in de tab 'Bedragen' kleuren toch al rood? Wat moet er gebeuren als er een betalingsachterstand is van bv 3 maanden? Wat moet er in het Dashbord komen. Er staat een kolomkop huur maar deze is nergens terug te vinden. Met de huidige opzet heb je of matrixformules of een macro nodig.
 
Inderdaad misschien teveel informatie, want de vraag is eigenlijk heel simpel en kan ook zonder sheet erbij.

Op blad A heb ik 20 verschillende datums in een rij, nu wil ik op blad B in A1 de datum van blad A tonen die binnen 7 dagen valt (met vandaag als uitgangspunt).

Misschien is het zo makkelijker verwoord?
 
Bedankt voor je reactie!

Hoe kan ik geavanceerd het aantal dagen instellen? Daar kom ik niet helemaal uit..
 
Als je het even in een bestandje laat zien dan hoef ik het niet te maken.
 
Zie document. Rekenblad heeft straks alle gegevens per locatie. In het dashboard moet de cel van een locatie zich vullen als er een betaling gedaan dient te worden binnen 7 dagen (volgens het rekenblad)
 

Bijlagen

  • Helpmij-excel1.xlsx
    10 KB · Weergaven: 31
Ik werkelijk geen idee wat je wil. Vul handmatig eens in wat het resultaat moet zijn.
 
Dashboard C6 moet kijken naar Rekenblad C5:C11 --> is er dan een datum die vanaf vandaag binnen 7 valt, dan moet deze getoond worden
 

Bijlagen

  • betalen-binnen-7-dagen.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 44
Volgens mij klopt de verwachte uitkomst niet.

Code:
Sub VenA()
  For Each ar In Sheets("Rekenblad").Columns(3).SpecialCells(2, 1).Areas
    t = t + 1
    For j = 1 To ar.Rows.Count
      If ar.Cells(j, 1) > Date - 7 And ar.Cells(j, 1) < Date + 7 Then
        Sheets("Dashboard").Cells(t + 5, 3) = ar.Cells(j, 1)
        Exit For
      End If
    Next j
  Next ar
End Sub
 
Code:
If ar.Cells(j, 1) >= Date And ar.Cells(j, 1) < Date + 7 Then
 
Daar heeft ts vorige week al bericht van gehad.:D
 
Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik snap er eerlijk gezegd nog vrij weinig van? Is de formule zo moeilijk voor Excel, of snappen jullie mijn vraag misschien nog niet helemaal?

Ik wil op het dashboard alleen een datum zien als ik deze moet betalen binnen een week. That's all

Alvast dank!
 
Dan heb je de code niet getest.
Enkel moet er een aanpassing in die bij de volgende keer de boel even leeg maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan