USB boot, ‘verwijder schijven of media, druk op een toets”

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
142
Werkende bootable USB (op 2 andere laptops succesvol gebruikt), met DBAN.
Op een windows 7 wil ik deze gebruiken, maar hoe ik de BIOS ook wijzig, hij wil niet booten, en krijg ‘verwijder schijven of media, druk op een toets” melding.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij wel gewoon gaat werken?
 
De Windows 7 machine staat vast op UEFI ingesteld en is de USB geen UEFI bootable stick.
 
Ik kan in Bios menu, de usb staat al als 1e. Ook kiezen vanuit bios boot menu voor de usb geeft hetzelfde.
Het gaat om een Acer.

Waarschijnlijk (?) moet ik iets aanpassen in bios, maar ik kom er niet achter wat.
 
En welke opties heb je als je met de USB stick erin opstart en regelmatig F12 intrommelt?
 
Ik denk niet dat de computer het gaat zien want na DBAN is die USB schijf niet meer geformatteerd. Als ik dit met een harde schijf doe dan moet DOS of Windows er eerst weer een bootsector op schrijven bij de installatie ervan. Ik ben benieuwd wat de andere opties nog zijn. Beter niet "nuken."
 
Kom op zeg, je kunt met een bootable USB stick waar Dban op staat gewoon booten, heeft de man al een paar keer gedaan, heeft niets met de harde schijf/usb stick formatteren of een OS te maken.
 
Sorry, want het programma staat er natuurlijk op en werd niet toegepast.

Het spreekwoord is even puzzelen maar dan verschijnt een pagina waar staat "Als hij eenmaal een standpunt heeft is hij daar niet vanaf te brengen." Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan