• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro die snapshot maakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die punt ben je past echt nodig als je gegevens schrijft naar een Excel versie <2007 en haalt uit Excel > 2003 maar dan wel met 'With' instructie.
Dan blijf je binnen die Excel versie van het maximale aantal rijen.

Immers de bladen van eenzelfde werkboek zijn allemaal even groot, en dan is de punt niet nodig.
 
Het helpt als je aan het denken gezet word.
Inderdaad, nooit zover gedacht.
Nooit te oud om te leren.
Hartelijk bedankt voor de uitleg HSV.
 
Er staat o.a. in #17 dat een variabele makkelijker te debuggen is.;):d
 
@ VenA:
Je gaf me deze code waarmee de celwaarden naar cellen B5 en C5 worden gekopieerd:
Sub Snapshot()
Sheets("Performance").Cells(Application.Max(5, Sheets("Performance").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row + 1), 2).Resize(, 2) = Range("B3:C3").Value
End Sub


In de definitieve opzet van m'n sheet moet de kopie naar cellen AC5 en AD5, dus kolommen 29 en 30: dat heb ik zo aangepast
Sub Snapshot()
Sheets("My Statistics").Cells(Application.Max(5, Sheets("My Statistics").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row + 1), 29).Resize(, 2) = Range("B3:C3").Value
End Sub

Maar: als ik nu een meerdere snapshots maak, verschijnen die niet onder elkaar. Alleen de eerste snapshot verschijnt, de andere niet. Wat doe ik verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Gebruik codetags als je code plaatst.
Je zoekt de eerste lege cel in kolom B. Als kolom B leeg is zal je altijd in rij 5 uitkomen.
 
Ik zie het, er moet 2 x 29 staan (kolom AC=29), ik had alleen de eerste veranderd :

Code:
Sub Snapshot()
  Sheets("Performance").Cells(Application.Max(5, Sheets("Performance").Cells(Rows.Count, [COLOR="#FF0000"]29[/COLOR]).End(xlUp).Row + 1), [COLOR="#FF0000"]29[/COLOR]).Resize(, 2) = Range("B3:C3").Value
End Sub

Opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan