hp g72 valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gazalo

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2014
Berichten
21
hp g72 valt uit

heb een probleem wat niet makkelijk op te lossen is! wat is er aan de hand. de laptop g72 draaide jaar geleden op win7 is geupgraded naar win10 de eerste versie. later komt daar een ssd hd in en wordt de processor geupdated idem geheugen naar 8gb ipv 4gb.


toen begon het probleem .zou te heet worden! dus de laptop uit elkaar koeling nagekeken nw pasta erop alles schoongemaakt.was niet echt vuil.

in elkaar en starte wel op maar na 1 minuut uit. code d90 dus te heet. oude processor er weer in .idem dus geheugen weer naar 4gb ! starte op en bleef draaien. maar.... win10 vond het nodig te upgraden naar nieuwe versie win10 (april) weer niet opstarten .dus kan hij de nw winversie niet aan!!

meen ik. dus moet ik maar opnieuw installeren.maar ik weet nog niet of dat gaat lukken.

er kwam nl ook een kernel fout de vorige keer! die code90 kan eigenlijk ook niet .de laptop staat hoog opgesteld alle openingen zijn open!
ook de uitstroom lucht bij de koeler is niet warm!! ben even het spoor bijster! omdat ik dan de censor verdenk! maar dat is ver gezocht!!


ter aanvulling: inmiddels nog van alles geprobeerd. maar ga de laptop opnieuw uit elkaar halen. tot de laatste chip. dan nieuwe koeler nieuwe goede koelpasta. andere processor downgrade. u hoort nog.
 
Laatst bewerkt:
HP heeft in ieder geval geen drivers uitgebracht voor Windows 10. Het stopt bij Windows 7 en 32 of 64 bits. Probeer een andere harde schijf met Windows 7 64 bits en vergeet dan niet weer de chipset drivers te installeren. Ik adviseer de hele lijst met drivers, tenzij niet van toepassing, behalve de audio driver of stuurprogramma van Realtek HD wanneer Windows zelf het geluid apparaat kan detecteren en installeren. Waarschijnlijk is het inconsistente met het gebruik van Windows 7 en de juiste drivers opgelost. Het zoeken naar drivers van een derde partij kan wel eens frustrerend zijn en leidt naar onbetrouwbare sites en software.

https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/HP-G72-Notebook-PC-series/4078813/model/4143478
 
Laatst bewerkt:
g72

hallo. meende dat ook.maar....... hij heeft 1 jaar bijna gedraaid op de 1e win10 versie.allicht kan het dan er toch aan liggen ! natuurlijk, heb nog wel andere schijven. maar win7 ? of ik die nog heb. in elk geval bedankt voor het meedenken!!
 
Draait de ventilator wel?

En welke CPU zat erin en welke nu?

https://support.hp.com/si-en/document/c03620929

i3 nu weer ventilator draait als een tierelier. het moet haast wel zitten in de software! wat Alfred 2 ook zegt. de laptop is al 2x helemaal uit elkaar geweest ,alles is nagekeken en schoongemaakt .nw pasta ook op de gpu . nw bandlint kabeltjes ,nw speakers! en nw powerknop. nw accu komt er aan. dus moet het haast wel aan windows liggen. inderdaad de nw versie loopt ie op vast .moet terug naar windows 7.
 
Types CPU's opgeven zou ook handig zijn en alles is gebaseerd op een i3 die vaak veel minder warmte produceert dan een i5 en als de ventilator als een tierelier draait en de code aangeeft dat het te warm wordt zie ik de link naar de software niet.
 
Types CPU's opgeven zou ook handig zijn en alles is gebaseerd op een i3 die vaak veel minder warmte produceert dan een i5 en als de ventilator als een tierelier draait en de code aangeeft dat het te warm wordt zie ik de link naar de software niet.

dat is het hem juist ik meende ook van niet . met de i5 draaien meer hp g72's ! alhoewel hp het afraad. maar dat laat onverlet dat ie nu ook op de i3 dan warm zou worden. die zat er namelijk in bij aankoop! maar win10 wordt niet ondersteunt. en juist bij het automatisch upgraden liep ie vast! zou geen andere oorzaak weten?
 
Types CPU's opgeven zou ook handig
Kan ze alleen maar vergelijken als je types opgeeft.

En vele uitvoeringen van diverse fabrikanten hebben bij een zwaardere processor ook een ander koel en voedingssysteem....

Als je een lekke band hebt en de conclusie trekt dat het aan de ketting ligt........ weird.
 
hp g72

weet niet het model achter G72. want daarzijn er meer van. ik ga het opzoeken want heb het nog nergens kunnen zien staan!!

als hij draait kan ik via hp wel het exacte type zien .
 
I3 350M dat is de originele cpu. die zit er ook in.max 4 GB geheugen ondersteunt ie.standaard zat er 3gb in. Dus daarom mislukte 8gb .
 
ja processor, maar hp geeft een eigen invulling daaraan! doen meer merken!!
 
Apparaat heeft 2 geheugenbanken dus als je er 8 Gb in gedaan hebt zouden dat 2 bankjes van 4 Gb moeten zijn, niet 1 enkele van 8 Gb, dat gaat zo wie zo niet werken.
Daarnaast is de ondersteuning van 4 Gb die HP opgeeft afhankelijk van of het gebruikte moederbord, danwel de aanwezige BIOS, lijkt mij het laatste.
Zoals L.P. reeds opmerkt: bij een consumenten-pc zoals deze is het upgraden vaak niet mogelijk omdat er verschillen zijn tussen de gebruikte componenten als een model geleverd wordt met verschillende processoren / videokaarten.
Denk hierbij aan de eerder genoemde voedings-componenten en koelsysteem-capaciteit.

Installatioe-media van Win 7 kun je m.b.v. dit programmaatje downloaden.
Uiteraard moet je dan nog wel over de OEM licentie-code beschikken op de sticker onderop de laptop om succesvol te activeren...
 
Heb de win7code . Ga in elk geval wij 7 installeren. Maar vwb geheugen gebruik ik de 2bankjes .ga dus eerst win7 installeren .dan 2x4gb erin .nu dus 2x2gb even. Nw accu is besteld .de bios is de laatste versie voor dit type uitgegeven . Verder is het nu afwachten .heb nog meer pc's en nog een laptop dus zit niet zonder.is meer de kick om hem aan de gang te houden.desnoods haal ik hem helemaal weer uit elkaar ! Laat me niet kisten .haha
 
had al mijn twijfels! diegene die ze verkocht meende dat het kon. want wat je schrijft had ik al eerder gezien! maar hij meende dat het toch kon.
maar dan verkoop ik ze wel weer.ga het toch proberen met win7 . maar lange pier geloof me ik geef niet gauw op! sloop hem helemaal en meet wat dingen door.ga ook goed kijken of de koeler toch het lagertje soms iets speling heeft. en ik zie bij aldixpress /alibaba ook idem maar iets meer capaciteit. enfin ga er mee aan de slag. houdt jullie op de hoogte! voor jullie hulp . alvast bedankt!! gr pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan