• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekresultaat gebaseerd op klantnummer en een datum bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Berichten
278
Goedenmorgen,

Ik ben van plan (/hoop) om een bestand te maken, die we kunnen gebruiken om de omzetcijfers van onze klanten te bekijken, gebaseerd op datum bereik.

Als voorbeeld heb ik dit bestandje gemaakt:
Bekijk bijlage Test file.xlsx

In de ideale wereld zouden de gele cellen aangepast kunnen worden, zodat de resultaten voor die specifieke klant bekeken kunnen worden. Ter illustratie heb ik een voorbeeld ingevuld voor klant 1;
Klantnummer = 1
Datum bereik = 1 januari tot en met 31 december

Het resultaat is dan dat (per merk gesorteerd) de omzetten per jaar zichtbaar worden. Ik heb in dit voorbeeld de merken als harde waarde in het bestand gezet, maar het mooiste zou zijn om dit dynamisch mee te laten veranderen.

Is zoiets haalbaar :)?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Jelle
 
Hoi Kristiaan,

Het liefst niet, op dag nauwkeurig zou het mooiste zijn. Maar als dat niet lukt, houdt het op natuurlijk :)
 
Ik heb voor nu even een oplossing met een draaitabel per maand:
Bekijk bijlage Test file(KL).xlsx

Misschien dat iemand anders je verder kan helpen per dag.

Let op: je gebruikt datum 29-2-2018. Deze datum bestaat niet ik heb dit aangepast naar 1-3-2018 omdat excel anders dit niet als datum ziet en dus niet in draaitabel kan verwerken.
 
Die slicers zijn ook wel mooi, had ik nog niet over nagedacht! Dat zou eventueel nog op weeknummer gesorteerd kunnen worden, maar op dag wordt hij wel wat aan de lange kant (die slicer).

Met die formule ga ik eens aan de slag, dat kan inderdaad wel werken. Jammer dat de draaitabel dan niet automatisch bijwerkt, zodra de datum aangepast wordt. Maar dat kan denk ik niet anders dan handmatig, of wel?


Ps. die 29-02-2018 was een random getal wat ik heb omgezet naar datum, inderdaad een foutje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan