berekenen individuele inbreng in algemene kosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Ik wil een berekening maken voor 9 eigenaars in een appartementsblok. Ik heb mij daarvoor geëngageerd t.o.v. de andere eigenaars en gebruikte tot hiertoe Excel. Ik wil een gedetailleerd overzicht per eigenaar (op basis van zijn aandeel in gehele blok) maar dat lukt mij niet. Ik heb ervaring met Access maar het opmaken van de tabellen is voor mij een struikelblok. In het bestand in de bijlage steken 4 tabellen : de kavels die iedere eigenaar in zijn bezit heeft, de gegevens van de kavels, de rubrieken van in- en uitgaven, de bankuittreksels. Ik vrees dat mijn tabellen niet helemaal geschikt zijn om het beoogde doel te bereiken en ik heb ook geen relaties gelegd tussen de diverse tabellen.
Ik wil per eigenaar een lijst van alle rubrieken en het bedrag dat hij moet betalen op basis van zijn aandeel (10.000-sten).
Wil wil (kan) mij wat support geven?

Ik stel vast dat je geen access-bestand kunt uploaden. Hoe publiceer mijn bestand?
 
Zip het bestand en plaats de .zip dan hier.
 
Doe er eventueel ook de Excel file bij, dan zien we wat de bedoeling is van de verdeelsleutel.
 
Al geprobeerd om een draaitabel te maken in Excel?

Tardis
 
Beste,

Ik moet eerst veel persoonlijke gegevens uit het excel-bestand halen en het aanpassen volgens mijn nieuwe zienswijze vooraleer ik het kan publiceren. Alvast bedankt.

Ik heb een draaitabel gebruikt om het totaal per rubriek van de in- en uitgaven te berekenen.
 
Dan kan dat in Access ook :). We zijn hem wel verschijnen.
 
Sorry dat ik laat reageer maar ik heb mijn laptop een 3-tal dagen niet kunnen gebruiken. Het overkomt je maar wanneer je iets dringend moet afhandelen. Ik hoop dat een aantal forumleden (o.a. Octafish) dit draadje weer oppikken of moet ik een nieuw onderwerp publiceren?
Ik heb het excel-bestand ontdaan van persoonlijke gegevens en het access-bestand gezipt (hoopt dat het gelukt is!).

De bedoeling is dat de rekeningen-commissaris op een eenvoudige manier het access-bestand kan raadplegen (vooral het rapport met de betalen bedragen per eigenaar).
 

Bijlagen

  • tabellen voor accesstoepassing beheer Zeeaster.zip
    39,3 KB · Weergaven: 22
  • tabellen voor accesstoepassing beheer Zeeaster.xlsx
    44,6 KB · Weergaven: 13
Je hebt het exelbestand ipv het accessbestand in de zipfile staan.
 
@VenA

Heb inderdaad 2 maal dezelfde file (excel) doorgestuurd. Sorry. Bij deze in bijlage het gezipte access-bestand. Voor alle zekerheid (een rar-type en een zip-type)
 

Bijlagen

  • beheer algemene delen Zeeaster.rar
    30 KB · Weergaven: 16
  • beheer algemene delen Zeeaster.zip
    47,7 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan