Screenshotsoftware voor hele actieve venster W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Er staan 44 mappen in het venster. Daarvan zichtbaar op het scherm 23. Met F11 volledig scherm iets meer maar alles lukt niet. Is er software die een screenshot kan maken van alle mappen (44) in dat venster?

Andere methode is met een directory print maar dit is nogal omslachtig.
 
Dat dacht ik dus ook. Lukt wel met websites maar niet in Windows verkenner.
 
Hij begint bij mij wel met scrollen maar stokt na een paar keer zodat je nog niet alles heb en het is niet netjes aaneengesloten.
Windows 10 staat er ook niet bij als ondersteund OS, wellicht dat het daar aan ligt.
Helaas, maar ik zoek nog even met je mee.
Wie weet.
 
FastStone Capture hebben we gehad. Wat wel werkt op Internet pagina's is FireShot. Hiermee heb ik ook deze afbeelding gemaakt van een pagina over het gemakkelijk vastleggen van schermafdrukken in Windows. Bij mijn weten zal je meerdere schermbeelden zelf moeten aaneensluiten. Van meerdere afbeeldingen één enkele maken zoals bij landschapfotografie. Ik ben benieuwd.FireShot Capture 001 - Zo kun je een Windows-screenshot make_ - https___computertotaal.nl_artike.jpg
 
Ik denk dat ik het antwoord gevonden heb. Ga naar de map en klik rechts op het adres, wat er uit ziet als: > Computer > Windows (C) > Mapnaam. kies Adres kopiëren. Plak deze inhoud in de adresbalk van jou browser en je ziet een lijstweergave van die map in de browser, bovendien zijn het aan te klikken mappen dus je kan gewoon navigeren. Pas vervolgens het door mij aangeraden screencapture programma FireShot toe.
 
snagit gebruik ik zelf.
er is een free product voor 30 dagen.
 
Dat blijft de beste op dat gebied.
 
Bedankt voor de oplossingen. Omdat ik het niet zo vaak nodig heb, kies ik er voor om toch maar via een list (directory printer/print folder) de tekst/foldernamen in Word te plakken. Met screenshots kom je al gauw weer te zitten met de grootte/leesbaarheid. In Word is dat sneller aan te passen. Nogmaals dank.
 
Dat kan heel makkelijk en snel in Excel VBA:
Code:
Sub MapInhoud()
    Map = "M:\HD\*.*"
    armap = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c dir " & Map & " /b/on").stdout.readall, vbCrLf)
    Range("A1:A" & UBound(armap)) = WorksheetFunction.Transpose(armap)
End Sub

Met dank aan snb voor de basis ;)
 
Laatst bewerkt:
Leesbaarheid kan je aanpassen met Zoom in de instellingen van de browser. Nogmaals het resultaat:

FireShot Capture 002 - Index van file____C__Windows_ - file____C__Windows_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan