error 2501

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.681
Private Sub Knp_hfd_Behandelingsdata_Click()
DoCmd.OpenForm "Weergave voorschrift data", , , , , acDialog
End Sub

dit geeft een error 2501
"de actie OpenForm is geannuleerd"

Wat is hier fout mee, dat heeft altijd gewerkt, maar na wat aanpassingen in die bewuste form gaat die niet meer open...

Bedankt
JP
 
heb de form opnieuw gemaakt (gewoon gekopieerd) en het werkt..
wat aan de oorsprong van de foutmelding lag is me totaal onbekend
MVG
JP
 
Als je alle elementen uit je formulier gewoon via Alles selecteren>kopiëren plakt in een nieuw formulier ziet dat er inderdaad gelijkaardig uit maar eventuele VBA code die er in je oude formulier had zitten is niet mee gekopieerd. Aangezien je nu geen foutmelding krijgt zal er waarschijnlijk wel in die oude VBA code iets dwars hebben gezeten.
 
... maar eventuele VBA code die er in je oude formulier had zitten is niet mee gekopieerd.
Kleine correctie: dat is niet zo, die wordt gewoon meegekopieerd. Maar dat geldt alleen voor de objecten die op dat moment op het formulier staan. Wat er immers niet staat, kun je ook niet kopiëren. En als je op het oude formulier een knop weggooit, blijft die code dus wél staan. Dat hoeft geen probleem te zijn, omdat je de knop(pen) niet meer aanroept. Maar die oude overbodige code kan dus wel af en toe voor problemen zorgen.
 
Michel, ik denk dat jij bedoelt dat als je via het navigatievenster een formulier selecteert en dat dan kopieert naar een nieuw dat de VBa mee wordt genomen. Maar ik dacht dat Jpp bedoelt als je een bestaand formulier opent in ontwerpmodus, alle objecten selecteert via bv CTRL + A en dan via Ctrl + C kopieert en plakt in een nieuw leeg formulier. Daarbij heb je wel al je objecten meegekopieerd maar niet de eventuele VBA code achter de knoppen, Macro's zijn weer wel meegenomen met het kopiëren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan