2 4tb hdd wd green

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjen gekheid

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Berichten
29
Hallo,

ik heb 2 wd green schijven van 4tb, nu is helaas de garantie net halfjaar voorbij. maar ze hebben beide last van bad sectors niet veel stuk of 5 A 6.
is er een tool om die te herstellen. groet, arjen
 
Bad sectors zijn in veel gevallen niet te herstellen. Maar het is het proberen waard.
Met je OS kan je een disk-check doen wat zeker een halve dag kan duren.

Waar gebruik je deze schijven in? NAS, home computer, server? En hoelang draait de schijf per dag?
 
Laatst bewerkt:
HDDRegenerator of Spinrite kunnen slechte gemagnetiseerde sectoren weer oplappen, dat is namelijk het meest voorkomende probleem, helaas wordt de S.M.A.R.T. info niet gereset.

De kosten van dat soort progs is vaak hoger dan de harde schijf, bij 2 is het miss. te doen maar zou nieuwe aanschaffen.
 
Artikel. Komt hetzelfde probleem in voor. Zoeken op garantie in dat artikel is ook interessant.
 
ze zitten in een synology nas.
en staan 12 uur per dag te draaien
en 1 wd bleu staan in raid 1 wd green
wd bleu en wd green
 
Ik heb hier al sinds juni 2012 4 x 3Tb WD Greens in een Synology NAS ( DS 412+ ) 24/7 online staan, tot nu toe probleemloos...
 
Ik heb hier al sinds juni 2012 4 x 3Tb WD Greens in een Synology NAS ( DS 412+ ) 24/7 online staan, tot nu toe probleemloos...
Met die van hem....;)
Heel soms maak ik wel eens een grapje.

Maare, garantie voorbij=nieuwe aanschaffen.
 
Moet ik weer vertalen?

Scrapheap heeft er geen probleem mee. Lange Pier zegt tegen Scrapheap "geef deze dan aan arjen gekheid en neem zelf de schijven van arjen gekheid. :eek:

Sectoren repareren duurt niet alleen heel lang maar dan is er een kans dat de betreffende partitie in zijn geheel veranderd in Egyptische tekens en onherstelbaar wordt. Ik zou dus niet een besturingssysteem de schijven laten herstellen zoals in post #2. Eerst zelf een keer doen.
 
Maare, garantie voorbij=nieuwe aanschaffen.

Consumentenrecht zegt anders, namelijk dat een artikel zo lang moet meegaan als je ervan kunt verwachten en dat je de winkelier daarop kan aanspreken om een evenredig deel van het bedrag terug te eisen. Dat is ongeacht (eventueel verlengde) garantietermijn. Wat je nog kan doen dat is de beoordelingen zoeken op een site als newegg.com en bewijs verzamelen voor het ondergeschikt zijn van dit artikel op deze punten. Overigens moet je wel goed ervoor zorgen. Zo kunnen deze fouten het gevolg zijn van stroomonderbreking, slechte voeding, vuile of rokerige lucht of contacten (onder de printplaat) die door condens slecht geworden zijn.
 
Heb 3 jaar geleden met 3 v/d 5 Barracuda's 2TB ook dergelijke problemen gehad. Bericht bij hen hierover netjes/onderbouwd op hun FB gezet.. binnen een dag een verzoek of ik de serie nrs ff wilde sturen.... En toen werd er een 3 maanden geldige RMA aangemaakt en kon ik ze insturen.... Kreeg gratis, andere refurbished per omgaande terug.
En.. op FB ze ff bedankt.
Geen Seagate meer... WD red voor server is nog redelijk betalen, maar ik denk dat ik de volgende keer er naar ga kijken hoe HGST ervoor staat (ze zijn inmiddels ook al weer overgenomen... :evil:, net als Samsung met uitstekende 2TB disks ook al door Seagate...:evil:)

Give it a try, geef je meer kans zo dan via de andere voorgestelde weg is mijn ervaring, "teveel" bewijs verzamelen kan tegen je werken, immers uit garantie... speel het dus slim ipv hard...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan