Timer

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauravT

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Berichten
156
Hallo,

Ik heb een code die elke 5 minuten moet draaien tussen 8.00u en 17.00u.
Ik heb al het een en ander gevonden, maar helaas niets dat werkt.

Zou iemand mij kunnen helpen?
 
Wat heb je tot nu toe al gevonden? En hoe heb je het geprobeerd te implementeren? En: weet je wel zeker dat je dit wilt? Je systeem wordt er behoorlijk instabiel van...
 
Ik heb niet alles meer, want heb het meeste al weggehaald.
Onderstaande heb ik nog staan en inmiddels werkend.

Code:
Dim Start As Date
Dim PauzeTijd As Integer

Do While Now() < date & " " & TimeSerial(18, 0, 0)
    Call Code
    'En nu 5 minuten wachten
    Start = Now
    PauzeTijd = 1
    
    Do While DateDiff("n", Start, Now()) < PauzeTijd
        DoEvents
    Loop
    
 Loop

Het is van belang dat om de 5 minuten een bestand opnieuw wordt uitgelezen, een andere mogelijkheid hiervoor zou ik niet weten maar als die er zijn hoor ik het graag!
Is het ook mogelijk dat de code draait zonder dat de database openstaat?
 
Laatst bewerkt:
Als je met een FE-BE constructie werkt, wel. Dan zou je een aparte db kunnen maken die de file uitleest en importeert en die alleen met deze actie bezig is. Om de timer daarbij niet te gebruiken blijft dan handiger, dus die 'importdb' zou je dan via een Scheduled Task kunnen laten werken, die elke 5 minuten de db opent, de import uitvoert en de db weer afsluit. Dan heb je de minste belasting voor je db(gebruikers). Als de data die je wilt importeren niet continue aangevuld wordt, maar je toch de importactie wilt draaien, dan zou je eerst de laatste wijzigingsdatum en tijdstip van de file kunnen uitlezen, en als die binnen de 5 minuten grens ligt, importeer je. Anders heeft de hele actie sowieso geen zin. Lijkt mij :)
 
Dat scheduled task klinkt goed!
Het idee is idd dat een aparte database de import uitvoert en dat dat resultaat weer ingelezen wordt in de FE database.

Hoe werkt zo'n scheduled task?
 
Een Scheduled Task (Taakplanner) is een Windows programma waarin je programma’s en documenten op vaste tijden kunt opstarten. Hier staat een beetje belegen uitleg, maar hij beschrijft het proces prima. Ik denk dat je er zelf ook wel uitkomt als je de Taakplanner opstart.
‘Dat resultaat inlezen in de FE database’ is uiteraard een overbodige actie, want als het goed is, heb je de FE aan dezelfde database gekoppeld als waar je de import db op laat werken. Ergo: alles wat je via de import db importeert, zie je gelijk terug in de FE. En dat lijkt mij ook de bedoeling!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan