USB stick opeens onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Duidelijk is, gezien de vraag dat het niet om het geld van een dergelijk 'stickje' gaat.
De vraag is:
Is er nog een (gratis) optie waarmee ik toch de data zou kunnen redden?

Geen preek over backup op meerdere media of op betrouwbaarder media graag... Dat ken ik al.

Ja, die is leuk.
Maar ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Dat zou best kunnen maar bij de preek staat ook altijd dat schijven plotseling door welke oorzaak ook defect kunnen raken! Dus een beetje naïef om te denken dat overkomt mij niet.

Laten we er maar om lachen, dat is het beste. Helaas moet je dan maar zoeken met Google om nog software of hulpdiensten te vinden die de data kunnen redden.
 
Hallo

"Op deze stond data die nu verloren is." --> altijd jammer om dit te moeten lezen ...


"Geen preek over backup op meerdere media of op betrouwbaarder media graag... Dat ken ik al."
Jij hebt nu hopelijk je les wel geleerd ... kwestie van dit te voorkomen , voor de mensen die dit topic ooit mochten lezen ...

Mocht je handig zijn ... , of iemand kennen die dit is ....

Controleer toch eens de soldeerverbindingen ... zeker deze die onder mechanische stress staan .. o.a. de u.s.b. connector .

Zelden of nooit gaat de controller defekt , terwijl je deze gebruikt .... dus deze kun je zo goed als zeker uitsluiten ...

Mochten de u.s.b. connectoren (p.c./u.s.b.stick) echter slechte kontakten hebben gehad ... (stof/gebarsten soldeerverbindingen) , kun je dit beschouwen als "onveilig " verwijderen ... wat dit alles kan verklaren..

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen , iets aan deze info ....

Peter
 
Dat zou best kunnen maar bij de preek staat ook altijd dat schijven plotseling door welke oorzaak ook defect kunnen raken! Dus een beetje naïef om te denken dat overkomt mij niet.

Laten we er maar om lachen, dat is het beste. Helaas moet je dan maar zoeken met Google om nog software of hulpdiensten te vinden die de data kunnen redden.

Tja laten we er maar om lachen... Zeker met die hitte momenteel.
Veel te warm om me druk te maken.
Maar wat voegt jouw post aan deze discussie toe?
Ik antwoordde op Scrapheap die het allemaal maar een beetje onzin vindt vanwege een goedkoop USB-stickje...
Daar gaat het duidelijk niet om.
Mijn vraag lijkt me legitiem.
Jouw antwoord niet dus houd jij je hier verder idd liever buiten.

Harde schijven gingen naar mijn bescheiden mening altijd sneller stuk omdat dit mechanisch werkt.
En de schijf beschadigd kan raken op den duur.
Een USB-stick is in mijn ogen een stukje printplaat waarop/in/aan niks beweegt.
Knap dat dit van de ene op de andere seconde (lees beginpost) na eerst leesbaar te zijn opeens volledig kapot gaat.

Mijns inziens zal er best ergens een tool rondzwerven die er nog wat mee kan maar mijn bottleneck is niet de stick van een tientje maar een stuk software van (vermoedelijk) meerdere tientjes, wat ik slechts 1 keer nodig heb...
In mijn situatie is dat niet betaalbaar.

En nu heb ik me toch druk gemaakt...

GEEN reactie graag als je niks toe te voegen hebt aan mijn topicvraag dan wat er al gezegd is.
 
Ik ben niet gediend van een grote mond. Ik bepaal zelf wel of ik reageer of niet. Knap onfatsoenlijk waar jij mee bezig bent.
 
Kan me voorstellen waarom sommigen zich uit dit topic terug trekken...:eek:
 
Jij hebt nu hopelijk je les wel geleerd ... kwestie van dit te voorkomen , voor de mensen die dit topic ooit mochten lezen ...
Peter

Kan me voorstellen waarom sommigen zich uit dit topic terug trekken...:eek:

@Peter:
Ja, uiteraard!
Maar moet ik dat nu expliciet gaan opschrijven?
Toen ik me realiseerde dat die kapot zou kunnen zijn, dacht ik dat uiteraard direct al!
Maar gedane zaken...
Dit topic heb ik gestart in de hoop dat er toch nog tooltjes/progjes zijn om de data er af te halen.
En alle serieuze tips heb ik geprobeerd.
Helaas zonder resultaat.
Wat ik ook netjes en eerlijk heb vermeld!
Daarna worden mijn opmerkingen en gedachten over de techniek (die ik uiteraard niet beheers) zo geciteerd alsof ik een malloot ben die vooraf beter had moeten weten.
Terwijl ik nog nooit dit soort problemen heb ervaren, anders zou ik de vraag niet eens stellen...
Ben ik dan onredelijk als ik zeg liever niet aangevallen te willen worden op mijn onkunde en (misschien) naïviteit?
Alsof ik bewust al enkele jaren een USB-stick gebruik als backup van specifieke data die ik graag mobiel wilde bewaren en daarbij wist dat het een keer fout zou gaan?

Zwijg dan en laat mij zelf verder lekker tobben...
Inmiddels weet ik toch al voor 99% dat ik de data kwijt ben.

En inderdaad, als dit topic niet was vervuild met onzin dan zou dit ook een tip kunnen zijn voor anderen die op deze manier denken een betrouwbare opslag van bepaalde data te hebben.
Nu kan de moderator het later misschien beter verwijderen.
Ik heb mijn doel (niet) bereikt en denk voor de toekomst aan een ander (extern) medium wat ik in m'n zak kan steken.
Of 2 USB-sticks... Als er dan weer eens eentje stuk gaat heb ik de andere nog.
En maak ik daarvan weer een nieuwe 2e.
Slim he... :p

Nou, ik stop hiermee en wens iedereen een fijn weekend.
Met wat verkoeling hoop ik...
 
Maar heb je deze al geprobeerd? Die heb ik op de vorige pagina gesuggereerd.
Nog meer info

Er is een trial.. dus je kunt iig zonder kosten checken of het wat wordt.
Yes? Dan: Heb je het er voor over?
Ik heb er jaren geleden wel eens voor mijn nichtje uit een raw van een schijf haar scriptie mee gered..net voor het inleveren bij gebrek aan voldoende backups. Dat was het haar wel waard...
 
Laatst bewerkt:
Topic gaat tot nader order op slot.
Gaan op de achtergrond in beraad.
 
Nader overleg op de achtergrond, topic blijft gesloten.

Echter de stick is al op een ander pc geprobeerd. Maar ook met een andere OS?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan