• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak afhankelijk van inhoud cel ernaast

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristien211

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2018
Berichten
1
Hoi allemaal,

Ik heb een excelbestand met een medische overzicht van verschillende honden (voorbeeld in bijlage).
Ik zou graag de cellen waarin een datum (behalve kolom C) staat een rode achtergrond willen geven als volgende voorwaarden voldaan zijn:
- de datum die in de cel staat is verstreken
- de cel rechts ernaast bevat een 'NEE'

Dus dat het heel snel duidelijk wordt als de datum waarop het onderzoek moest gebeurd zijn, verstreken is. Maar dus enkel in het geval dat het onderzoek nog niet gebeurd is. In het voorbeeldbestand zou dit onder andere bijvoorbeeld cel P11 zijn.

De cellen ernaast (met JA/NEE) zijn gebaseerd op cellen in andere tabbladen (per hond apart), afhankelijk of het onderzoek is uitgevoerd of niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Kristien

Bekijk bijlage excel printscreen.docx
 
Als je een Word document kan plaatsen zal dat met een Excel document ook wel lukken denk ik.
 
VO-conditie voor cel P11 zal worden zoiets als (niet te testen of in te vullen in een WORD document).
Code:
=EN(VANDAAG()>P11;Q10="NEE")
Een soortgelijke formule kun je ook voor een hele kolom laten gelden...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan