luidspreker of headphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Ik moet bij instellingen, systeem, geluid, kiezen voor luidspreker (via audio) of headphone (via audio). Tot voor kort was het zo dat als ik de headphone aansloot de luidsprekers automatisch uitgingen en trok ik de stekker van de headphone er uit deden de speakers het weer. Nu is het alleen de één of de ander.
 
Indien een Realtek, in de HD audioconfiguratie gui ervan bij de geavanceerde instellingen in te stellen of dat zo gebeurt.
Zal ook wel bij andere merken kunnen vermoed ik.
 
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Als ik naar instellingen ga en dan naar systeem en dan naar geluid heb ik de keus uit:
SPDIF interface (tx0)(via hd audio)
SPDIF interface (TX0)(via hd audio)
Headphone (via hd audio)
luidsprekers (via hd audio)
De onderste twee is alleen OF en niet EN. Je moet dus één van de twee gebruiken en de plug van de koptelefoon verandert niets.
Wat de bovenste twee zijn weet ik niet.
Kan het zijn door de nieuwe win10 update of omdat ik kort geleden skype heb geïnstalleerd, ook al gebruik ik deze nooit?
 
Je geeft helemaal niet aan welke audio codec chip erin zit en je dient dat niet bij de audio config van Windows te doen maar van die audio chip.
 
Ik kom met geen mogelijkheid in de hardware. Krijg alleen steeds iets in windows. De geluidskaart zit in het moederbord gigabite ultra durable GA-970A-UD3. Volgens het boekje moet er iets zijn waar je kan instellen hoeveel luidsprekers enz. Weet alleen niet hoe daarbij te komen. Alles is geïnstalleerd met win7 en zit nu in win10.
 
Zit een Realtek audio-chip op dat bord.
Driver dateert van 30 mei j.l. en is via deze link te downloaden van de Gigabyte support-site.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan