Laptop Acer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Beste computer Gebruikers

hopelijk plaats ik mijn vraag in de juiste categorie

mijn Acer laptop start niet meer op ! gisteren avond nog netjes afgesloten ( tijdens de dag en avond de laptop nog gebruikt ...staat echt uren per dag op ) En deze morgen startte hiet niet meer op , of misschien best aangeven ...geen doorstart .
Bij het inschakelen van de aan /uit knop krijg ik beeld met de melding Acer Empowering People en dat is dan alles , verder werkt er niets meer .Ik kon de laptop alleen nog uitschakelen door langere tijd (10 sec. of meer ) op de aan/uit knop te drukken.Ik heb dan de stroom adaptor losgekoppeld en er de batterij uitgehaald , even gewacht ...batterij terug geplaatst , terug laptop aangezet en niets , enkel dus het beeld Acer Empowering people , de ventilator hoor ik wel draaien .

kan wel tijdelijk gebruik maken van de laptop van de dochter om dan via webmail mijn mails na te zien ,met hopelijk de oplossing van mijn probleem

wat kan ik nog doen .

grt
 
Probeer eens in het bios te komen, zie handleiding hoe, en kijk eens of alle componenten waarvan je weet dat ze er inzitten nog aanwezig zijn, dus oa harde schijf.

Maak de het systeem van je dochter met Rufus en een Gandalf Windows 10 iso, een bootable USB stick en start daarvan op met jouw laptop. Kun je nu jouw harde schijf zien en bij de data komen? JA, meteen een backup maken als je dat nog niet hebt op een externe schijf.

Beschrijf dan verder wat je allemaal gezien hebt wat ons kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo route 99

dank voor de snelle reactie en dit op een week end !!

denk dat ik nergens meer kan inkomen , buiten het beeld dat onmiddellijk te zien is dus " Acer Empowering People " reageert er geen enkele toets ,ook geen muispijltje ...vreemde situatie ,gisteren nog alles O.K; en nu niets meer .De laatste dagen voelde de laptop wel warm aan , misschien ook door het warme weer en hier binnen in huis zaten we toch ook op 26-27 °C. Wat mij wel opviel deze morgen , dat enkele minuten na ik de laptop aan schakelde , hij redelijk warm werd en voornamelijk daar waar de microsoft sticker is gekleefd .
momenteel gebruik ik nu ..om hulp te vragen en mail na te zien de laptop van de dochter ...ga nu ook wel zien op welke manier ik die bootable USB stick kan maken ...ben ook geen computer expert hoor .

dit vond een ex. collega ....maar het haalde niets uit >>>https://www.pc-helpforum.be/topic/6...et-opstartscherm/?tab=comments#comment-537553

grt
 
Is de laptop gewoon niet te warm. Pas had ik ook al handen vol aan een laptop die moeite met opstarten had, door de hitte.

Probeer het eens op een koel moment, een houd de CPU-temperatuur in de gaten met HWinfo, die je kan downloaden.
 
Acer hé, prutspul.
Maare, weer batterij eruit en adapter eraf, dan de powerswitch een aantal keren indrukken zodat alle elko's leeg zijn, dan met alleen de adapter eraan proberen op te starten, gebeurt er dan meer?
 
Heeft de collega dit met een usb stick gedaan en startte het systeem wel op toen en kon hij een systeem herstel uitvoeren maar het werkte niet
OF
Gebeurde er helemaal niks?

Dit lijkt er wel sterk op:
https://www.computing.net/answers/windows-7/acer-aspire-hangs-at-post-screen/17072.html
Daar was het wrs een kapotte harde schijf er is een nieuwe gekocht maar niet gemeld in dit topic of het daarmee opgelost is...

Edit:
heb je eens 2e schijf in de DVD drive gedaan?
Of: haal de DVD speler eens uit de bay (handleiding)

Als daar iets stk is kan het booten ook geblokeerd worden.
Dat was hier het geval met een verhuisde harde schijf in een caddy op de plaats waar de DVD speler zat.
https://community.acer.com/en/discussion/533298/acer-aspire-5740g-dont-boot-if-hdd-is-connected

Hee...
https://community.acer.com/
Kijk daar ook eens verder rond en evt post je vraag ook daar, met een link naar hier en v.v.
Steenkolen Engels begrijpt men daar ook (of gebruik evt Google translate)...
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Lange pier ...geprobeerd en jammer genoeg niet gelukt

PHP4U ....niet gelukt ...had de laptop ,alvoor ik je bericht kreeg , al even in de ijskast gelegd.

route 99 ....moet nog uitzoeken ,hoe ik zo'n usb stick kan maken ...

ik ga ook nog proberen om de hard disk uit de pc te halen , ik heb nog zo'n behuizing liggen met een printplaatje er in , hopelijk past dit op de hD EN KAN IK HEM AANSLUITEN OP DE LAPTOP VAN DE DOCHTER VIA DE USB ....hopelijk is de HD niet defect

ik laat zeker wat weten
 
Zou met het laatste beginnen. Eventueel: Een passend doosje kost 10-15 euro met wat zoeken.
 
Hallo,

Heb zonet ( na het doen van de nodige boodschappen ...supermarkt ) de HD uit de Acer gehaald , ik had maanden geleden zo'n externe behuizing gekocht en ze kwam nu goed van pas , dus hierin de HD gestoken en via de usb aangesloten op de andere laptop ...en de HD doet het , ik zie de mappen staan met foto's en een paar mappen geopend , kan de foto's bekijken , dit is al goed nieuws .Hopelijk kan ik nadien met hulp , of als ik een andere laptop koop in een kleine computerzaak ,geholpen worden om de emails te redden , deze zijn voor mij ook ZEER belangrijk , ik ben nu op pensioen 65 plusser !!, maar er staan veel mails op van de ex . werkgever wat verzekeringen betreft ,tot ik er het bijltje bij neerleg !!
dus het probleem zal dan in de computer zelf zitten , ga de achterzijde proberen te verwijderen en zien of er iets verbrand zou zijn....in ieder geval , de tip met de USB stick om win 10 op te starten ,zou ik graag ook willen uitzoeken ,hoe te downloaden en te installeren en misschien krijg ik dan een doorstart .
Als ik een andere laptop moet kopen en denkelijk zal het wel , zal het geen Acer meer zijn ...eerder 2 Acers gehad ( mijn dochter en ik ) waar op een bepaald moment de scharnieren zijn afgebroken , ze kwamen zo vast te zitten ,dat ze afbraken ...op het moment dat je voelde dat er iets niet zo goed aanvoelde , hielp een druppeltje olie ook niet ...dit fenomeen kom je vaker tegen.

grt
 
Mooi.... dan lijkt die ok.
Hoe je die usb stick met Rufus en Gandlaf vindt staat in #2
Een handleiding vind je super makkelijk via Google zoals deze, want je typt gewoon je vraag in wat je zoekt.. kun je zelfs zonder ons.... :cool:

eerst na het booten:
Test iig na het opstarten met memtest86 het RAM geheugen, dat tooltje moet je op de usb stick erbij zetten.

By the way: Er zijn geen opstart piepjes als ie gaat hangen?

Kijk eens in de handleiding hoe je kunt zien bij het opstarten welk bios versie je hebt.
Ik lees dat deze Acer ook wel eens bios problemen heeft en dan zou een flash van het bios KUNNEN helpen .
Is werk voor EXPERTS, als je het nooit gedaan hebt, eerst een ander laten doen die het vaker doet.
En er is altijd een kleine kans nog steeds dat het mis gaat.
Anders: handleiding erbij en goed lezen en vragen hier of je het begrepen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het exacte type?

Ding zonder geheugen en harde schijf proberen op te starten, dien je bios beeps te krijgen, neem aan dat je ze nu niet krijgt.

Acers (ook andere merken hoor) met een dedicated videokaart zijn vaak het slachtoffer van een losgelaten GPU op de soldeerflip.
 
Hallo,

het is een Acer Aspire 7741G

Bij het aanzetten >>>GEEN biepjes , Niets van geluid , wel onmiddellijk dat Acer beeld zoals reeds vermeld ...nog NOOIT zo snel beeld gehad !!

flashen van het bios ,ga ik zeker zelf niet doen , heb te weinig computer kennis en zeker omdat ik vroeger eens heb gelezen ,als dit mislukt dat je het kan vergeten en dat hij dan onmiddellijk in de prullen bak kan .

Ik was nu begonnen om de achterzijde te verwijderen , dus alle schroeven er uit , de dvd lezer/schrijver eruit ,eveneens de HD en het geheugen er uit. maar het komt nog niet los ..misschien moet ik er éérst het toetsenbord uithalen ? kan ik misschien wel op youtube vinden ....Maar vandaag moet ik er mee stoppen , de dochter is hier aangekomen met de kleinzoon van 8 en die wil al onmiddellijk mee gaan helpen !! dus dat is dan van de kant in de gracht .

groeten
 
Veel plezier met die club!

En succes met het filmpje of zo, er is genoeg, kijk maar hiertussen

En flashen, idd niet durven = niet doen.

Maar als je niks anders vind met memtest86 (ik had dan wel piepjes verwacht), kun je het nog steeds overwegen om het te laten doen door iemand van je zeker weet dat ie echt weet wat ie doet..
 
flashen van het bios
Wat dat voor een nut zou moeten kunnen hebben ontgaat mij.
Geheugen kun je ook zonder demontage van het tokkelbord eruit halen maar vrees dat het ergens anders in zit zoals eerder geopperde.
 
Dat was de oplossing bij een ander, met exact hetzelfde probleem; was de link vergeten op te slaan en had al de history gecleaned.
Tenzij ze jokken.. maar daar ik niet van uit...

Kan het niet meer terug vinden: vond voor een andere ACER nog wel een power maangement gfout
http://www.acer-userforum.de/thread...m-startbild-bios-und-booten-geht-nicht.42154/
ein Defekt im Power-Management des Mainboards. Wir haben dann einen fairen Preis ausgehandelt, der hauptsächlich aus Arbeitslohn für das Fehlersuchen, Zerlegen und Zusammenbauen des Gerätes bestand, und kurz danach hatte ich das reparierte Gerät wieder zuhause. Ich habe am Montag das Gerät mit DHL ganz normal verschickt - am Samstag hatte ich es wieder repariert zurück.

Das beroerder dan een bios flash...:eek:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tip gevers ,

de laptop doet het weer !! zoals vermeld wilde ik hem éérst openen , wat ik ook gedaan heb en inderdaad het toetsenbord moest er ook uit ...onder het toetsenbord zaten ook nog 5 schroeven die de onderkant van de laptop vasthouden , dus alle schroeven onderkant los ...maar de onderkant zit nog vast .

dus ja, terwijl ik aan het schroeven was , dacht ik , ik haal er éérst nog de DVD brander uit en probeer opnieuw aan te zetten >> mislukt , weer dat direct beeld met Acer Empowering People !! dus de batterij er weer uit en schroeven maar en dan zag ik dat het sd kaartje er nog inzat , dit van de avond ervoor ...ik haalde het kaartje er uit , batterij er in ...zetten de Acer aan EN >>>> het lukte hij startte ,door en hij deed het weer . Niet te geloven , ik snap het niet ( maar beter zo dan helemaal defect ) want er zit regelmatig een sd kaartje in .

Hopelijk heeft er iemand wat aan mijn verhaal en is het nuttig .

aan alle tip gevers / helpers / denkers .... bedankt voor de moeite.

groeten,

francois
 
:thumb:
Ik denk dat toch op het kaartje gehangen heeft..
Vanaf daar die tip:
Of: haal de DVD speler eens uit de bay (handleiding)
Stel dat die zelf de oorzaak zou zijn..
Tja dat je er nog een kaartje in had zitten....:eek:
Zo zie je maar weer onze glazen bol beslaat wel eens door dit soort effecten...
Succes verder, het viel voor jou iig mee....
 
Ondertussen nog een paar keer de laptop herstart en het ziet er goed uit . vreemd van dat kaartje ...dus denkelijk de boosdoener , ga het zeker niet meer gebruiken.
de laptop is ondertussen een 6 jaar en ik denk er nu toch aan om een andere te kopen ,ik heb nu ondervonden met het probleem , dat je aangewezen bent op een andere computer ( dus die van de dochter ) om verder op zoek te gaan via internet /forums ,naar hulp en info .Veel geld wil ik er niet aan uitgeven , spelletjes doe ik niet ...enfin enkel huis en tuin gebruik , mails ,het nieuws ,info op meerdere sites over het weer , sites van radio amateurs ,modelbouw ...mijn hobby's

denk aan één van de volgende ...maar nog geen keuze gemaakt ( asus R752BP-TY063T of Medion N4405U beiden 17" )

https://www.krefel.be/nl/p/41003110-r752bp-ty063t-zwart#product-specifications


http://www.compudeals.be/index.php?...mefrompage=searchresults&cat1=1&cat2=2&cat3=5

groeten,

francois
 
Budget iets hoger stellen, een SSD dan erin met voor de data een hdd en minimaal een Intel i3 uit de 8000 serie, zou geen AMD nemen voor een notebook.
Kijk eens op de Tweakers pricewatch.
 
Die Asus moet je niet willen vanwege de vreselijke trage AMD A-serie processor...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan