• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkbladen / alle bladen selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rale

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
13
Hallo,

Ik ben nieuw en ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende,

- Betreffende werkbladen (Excel 2007) is er een mogelijkheid om automatisch de nummering van werkbladen op te laten lopen van laag naar hoog ipv hoog / laag?
- Ik heb een rooster dat uitgerold dient te worden over geheel 2019, 52 weken. Dit basisrooster kopieer ik en plak ik (plakken speciaal) op een leeg blad. Voordat ik plak selecteer ik in het eerste werkblad via de rechtermuis-knop de optie "alle bladen selecteren" in de hoop dat het rooster over allen 52 weken geplaatst zal worden.
Dit gebeurdt echter niet, alleen in het eerste werkblad verschijnt het rooster in alle andere weken niets!

Kan iemand mij helpen?

ScreenShot.jpg

ScreenShot.jpg
 
Wanneer ik een range selecteer en middels ctrl-c kopieer, vervolgens de overige bladen selecteer (dus exclusief het blad waar de gegevens vandaan worden gekopieerd) en dan op ctrl-v druk dan wordt netjes op alle bladen het zelfde gekopieerd.
 
Plaats een voorbeeld document.

Ennuh nieuw?

rale
Junior Member

Geregistreerd
1 december 2008
 
Wanneer ik een range selecteer en middels ctrl-c kopieer, vervolgens de overige bladen selecteer (dus exclusief het blad waar de gegevens vandaan worden gekopieerd) en dan op ctrl-v druk dan wordt netjes op alle bladen het zelfde gekopieerd.

Dat heb ik geprobeerd, dit is het resultaat.... de gewenste breedte wordt niet exact overgenomen

ScreenShot.jpg
 
Plaats een voorbeeld document.

Ennuh nieuw?

rale
Junior Member

Geregistreerd
1 december 2008

Hahahaha, ik weet het, lang verhaal.
Hier het document.
 

Bijlagen

  • Map3.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 49
Kies plakken speciaal dan kan je ook de kolombreedte aanvinken.
 
Kies plakken speciaal dan kan je ook de kolombreedte aanvinken.

Dit is bekend maar in één keer 52 werkbladen voorzien van hetzelfde rooster met de gewenste kolombreedte lukt niet, of ik doe iets fout.
 
Dan zal je wel iets verkeerd doen. Verder is het vrij nutteloos om alles in verschillende tabjes te zetten.
 
Het quoten is onnodig.
Selecteer "Blad1" houdt de <Ctrl> toets ingedrukt druk 2 keer op a en vervolgens op c. Selecteer nu de tabjes waar het moet komen en dan <Ctrl> + v. Zorg er wel voor dat je in A1 staat.
 
Misschien dat je dit handig/leuk vind?
Bekijk bijlage Kalender.xlsm

Geef in A1 het gewenste jaar in en druk dan op de knop Genereer weken.
 
Je moet ook niks selecteren.
Document openen, in A1 het gewenste jaar invullen en op de knop drukken.
 
Volgens mij is die niet te missen als je het document dat ik plaatste opent:
Kalender.JPG
 
Ik wil dat doc niet gebruiken, ik reageerde op wat VenA had voorgesteld, dat heeft meer mijn interesse.
 
Maar je opmerking over wat je krijgt staat direct onder mijn bericht. Ik kon dus niet zien dat die reactie niet voor mij was bedoeld.
Mijn document maakt ineens voor het hele jaar je week kalenders.
Maar wat jij wilt uiteraard.
 
Ja. Test het en je weet het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan