• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Template - Celverwijzing ander tabblad in zelfde werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

kajhaver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2018
Berichten
3
Ik hoop dat deze vraag niet al in een forum bestaat; in ieder geval kon ik het niet vinden. Wees vrij om me op het bestaande forum te wijzen. Hieronder zal ik de kwestie zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

In mijn werkmap heb ik een spreadsheet gemaakt met daarin mijn inkomsten en uitgaven. Deze breidt ik telkens uit met nieuwe foefjes, omdat ik me steeds verder verdiep in de functies van excel. Ik heb nu tabbladen waarin ik per week aangeef wat ik uitgeef en verdien. Daarnaast heb ik per maand een maandoverzicht waarin ik alle informatie verzamel.

Nu is het enorm handig om de totalen per week te verzamelen in het maandoverzicht. Hiervoor gebruik ik nu een celverwijzing naar een ander tabblad (voorbeeld: =Blad2!C2). Dat gaat zo prima, maar ik moet deze telkens per totaal invullen in het nieuwe maandoverzicht. In een maandoverzicht is dat een formule waarin de totalen van vier weken opgeteld worden, dus iets als: =Blad2!C2+Blad3!C2+Blad4!C2+Blad4!C2. Per week scheidt ik mijn uitgaven en inkomsten in vijf categorieën. Ik moet deze formule dus vijf keer uitschrijven op vijf verschillende manieren.

Ik heb voor het week- en maandoverzicht een template gemaakt die ik iedere week/maand kan dupliceren en invullen. Het zou fijn zijn om al die formules in het template op te nemen. Is daar een mogelijkheid voor? Gezien er in het maandoverzicht naar specifieke tabbladen verwijzen moet worden en het niet om cellen binnen het blad gaat, ben ik er nog niet achter of en hoe het kan.

Ook heb ik erover nagedacht om voor het maandoverzicht een aparte werkmap te maken en het dus in twee documenten te splitsen. Kan ik dan informatie uit het ene document overbrengen op het andere document? En is daar dan ook een oplossing voor de kwestie die ik hierboven schets? Dus een template met daarin alle verwijzingen naar de verschillende categorieën en de totalen bij elkaar opgeteld.

Ik gok dat het niet een simpel te lezen en beantwoorden verhaal is. Ik hoop dat er iemand is die een antwoord heeft en me kan helpen! Suggesties voor andere oplossingen dan ik in m'n hoofd heb, zijn ook welkom!Bekijk bijlage Template budget.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Allereerst: welkom op dit forum

Het verkrijgen van een antwoord gaat over het algemeen een stuk sneller als je een voorbeeldbestandje plaatst. Bestandje moet wel waarheidsgetrouw zijn, maar hoeft geen echte data te bevatten.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst: welkom op dit forum

Het verkrijgen van een antwoord gaat over het algemeen een stuk sneller als je een voorbeeldbestandje plaatst. Bestandje moet wel waarheidsgetrouw zijn, maar hoeft geen echte data te bevatten.

Dank u! Heel stom, vergeten bij te voegen.

Ik heb nu de template maand en week met voorbeeldwaardes geüpload!
 
Quoten hoeft niet, gewoon reageren is genoeg. Heb wel een vraagje over je bestand: what the hell is fascism???:confused:
 
Hahaha, dat zijn m'n vaste lasten. Vond het zo zuur om voor die kolom geen woord met een 'F' te hebben ;)
 
Denk eerst na over een goed ontwerp. In welke maand vallen de gegevens van week 31? Je kan veel beter alles in 1 tabel verzamelen en vanuit deze tabel dmv bv draaitabellen rapportages maken.
 
Loom weer, dus dan maar een beetje klooien met je bestand.

Heb een opzetje gemaakt. Via de knop "Invoer" kun je uitgaven en inkomsten invoeren. In K2 kun je een weeknummer selecteren, in L2 een maand. De knop "Overzicht"genereert vervolgens een week- en maandoverzicht.

Bekijk bijlage Kopie van donderdag sam SRS.xlsm

Zie maar :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan