hoe de time capsule weer aan de praat te krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
Hoe hier uit te komen?
De airport time capsule 2tb ( 1 jr oud en vooral in gebruik als time machine ) wil niet meer.
Alles volgens het boekje van internet geprobeerd, van zachte reset tot harde reset.
Het was ook ingebruik als tweede netwerk met internettoegang via de wan van een kpn experiabox.
Bij het herinstalleren komt steeds de vraag om de capsule aan te sluiten op de wanpoort, terwijl die kabel erin zit op de goede plaats.
Het ding ook rechtstreeks aan de imac gehangen, maar dat gaf ook geen oplossing.
De centrale vraag is : hoe krijg ik het ding weer aan de praat. Want een back up maken is zo ook onmogelijk.
grt tom
 
Als ik je relaas zo lees zou ik zeggen dat het ethernet gedeelte van de time capsule stuk is.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee. Ga er eens mee naar een Apple Shop.
Wettelijk heb je 2 jaar garantie.
 
oef. dat is niet best.
het ding is van april 2017.
hoor je wel meer over panne met dat soort producten.
 
Dan heb je dus nog tot april 2019 om er even mee bij een Apple Shop langs te gaan.
 
morgen is de winkel open.
Maar over mijn laatste vraag: kom je wel meer geluiden tegen over airport time capsules die het begeven?
 
LS,
De airport time capsule 2tb ( 1 jr oud en vooral in gebruik als time machine ) wil niet meer.
Als het de 2TB harde schijf is.... das afhankelijk van het merk .... Russische roulette.. het gaat vaak goed maar soms gaat het mis...
Welke HD merk en type zit erin?
 
Ik weet wat Apple is en wat ze doen, maar da's ook alle kennis die ik er van heb en volg het dus ook niet.
Van netwerken en bijbehorende weet ik wel meer, vandaar mijn reactie op je verhaal.

Misschien dat je hier wat aan hebt:
https://discussions.apple.com/thread/7877497
 
ben de discussie aan het lezen bij apple.
en sluit de vraag
eens zien wat de winkel zegt. dank voor je diagnose
 
Zet ff de link daarvan hier neer...ben nl erg benieuwd.
 
ben de discussie aan het lezen bij apple
deze...waarbij ik mss niet terecht aannam dat het om een apple forum zou gaan?
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt vast de link in #9.
 
yep, tnx. Had die ff niet gezien, vandaar.
En vond dit in combi daarmee voor mijzelf..wat verwarrend
en sluit de vraag....
dus ik vroeg me af... wat heb ik gemist... dit dus....
 
Laatst bewerkt:
en het configureren doe je via het AirPort-configuratieprogramma wat onder hulpprogramma staat op je mac.
Je zet een router achter een router lees ik.
Heb je de timecapsule dan in bridge mode gezet?
 
ik dacht mijn vraag gesloten te hebben. Niet dus. Nog even de nasleep. De airport time capsule is terug na de reparateur binnen de garantietijd.
Na een dag tobben met testen om te zien waar het aan lag ( kpn router/modem, de capsule/ de kabels/ de aansluitingen) leek het erop dat er iets mis was gegaan in de capsule.
we wachten af.
 
Ok, benieuwd.

Tips voor een volgende keer: ga in iig nooit rommelen met spullen in de garantie. Je hebt prima geprobeerd mbv het boekje om alles te checken, toen had je al een garantieclaim kunnen leggen. Nu heb je nog ruimte genoeg om die garantie te claimen, maar ik lees hier toch ook wel geregeld dat de garantie net er af is...
Als dat komt doordat mensen hier eerst rond gaan vragen, kan dat een duur gemiste kans worden...
Jij had gelukkig meer ruimte daarin.
 
Mijn indruk is dat er doorgaans weinig tijdverlies optreedt, door de snelle respons bij helpmij. Door de bank genomen komen er nuttige tips als ik vastloop. Dat ik nu de afloop nog een vervolg geef, heeft te maken met het gegeven, dat ik niet half werk wil leveren. Soms moet je raden naar de afloop. Overigens dit was een aankoop bij coolblue, met de zorgwekkende kanttekening dat alles wat ik daar heb gekocht al ruim binnen de garantie terugmoest wegens een defect. Je krijgt daar een Pavlov reactie gevoel bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan