Brother MFC-J6510DW wil niet goed printen, heeft te lang geen stroom gehad, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik heb voor een goede vriend een tijd geleden een all-in-one printer "Brother MFC-J6510DW" samen met hem gekocht, heb hem gewaarschuwd dat als hij die in gebruik neemt, dat deze niet meer uit het stopcontact mag.

Als de printer uit staat, maar toch in het stopcontact zit, dan zorgt de printer er voor dat de kop niet dicht gaat slippen door ik meen 1 maal per etmaal even de boel actief te houden.

Hij zit in de bijstand, probeert op alles te bezuinigen, dus ook op deze all-in-one inkjetprinter door deze van het stopcontact via een stekkerdoos uit te schakelen. De originele cartridges zitten er nog in, de garantie is uiteraard verlopen, dus zoek ik voor hem een oplossing om toch de inkjetprinter weer normaal te kunnen laten werken.

Ik heb voor deze printer gekozen i.v.m. dat ik en andere mensen de zelfde chiploze cartridge gebruiken waardoor er goedkoper bulkpartijen ingekocht kunnen worden, het is dus niet de bedoeling een andere printer aan te schaffen.

De kleuren doen het redelijk, het kan beter, zwart doet niets, al probeert de printer het wel op het papier af te drukken.

Wie weet raad en heeft één of meerdere tips om deze inkjetprinter weer goed aan de gang te krijgen?
 
Hallo

"De kleuren doen het redelijk, het kan beter, zwart doet niets, al probeert de printer het wel op het papier af te drukken."

De printer een reinigingscyclus laten doorlopen lijkt de meest logische aktie , maar ...

De zwarte is compleet verstopt , waardoor er geen inkt meer kan vloeien ... sneuvelen van de printkop is hierdoor zeer goed mogelijk ...

Enige wat je volgens mij nog kunt doen , is de printkop flushen d.m.v. pikuur en darmpje ... op hoop van zege.

zoiets :

https://www.youtube.com/watch?v=zbqlxxPka-0

Of dit ooit nog volledig goed komt , is echter een groot vraagteken , en hangt o.a. af van hoe lang dit al aansleept ...

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

Peter
 
Als de printer uit staat, maar toch in het stopcontact zit, dan zorgt de printer er voor dat de kop niet dicht gaat slippen door ik meen 1 maal per etmaal even de boel actief te houden.

Heb een Canon MG3150 en die kan weken uitstaan, doet het gewoon weer bij aanzetten, wel met originele inkt, in sommige namaak zit niet al te beste inkt, miss. wel de oorzaak van dat snel verdrogen in de spuitkoppen.
 
Bedankt voor de tips, ik ga voor de goede vriend van mij kijken wat ik voor hem kan betekenen.

Ik vrees dat de betreffende printer al veel langer dan een jaar van het stroom af geweest is, dat is verkeerde zuinigheid.

Het zijn wel nog steeds de originele cartridges die er in zitten, maar ook daarvan kan een printkop verstopt raken als er totaal geen stroom op staat. Als hij de printer uit had gezet, maar in het stopcontact had laten zitten, dan gebruikt deze printer minimaal aan stroom om de kop niet te laten indrogen.

Ik heb het druk, maar zal het laten weten zodra het gelukt is of niet.
 
Laatst bewerkt:
Als hij de printer uit had gezet, maar in het stopcontact had laten zitten, dan gebruikt deze printer minimaal aan stroom om de kop niet te laten indrogen.
Geef eens een Canon link waar dat staat, heb er nooit van gehoord en lijkt mij ook sterk.
 
Dit een een broertje printer van jouw Brother.. en daar doen ze het zo, uitgebreid met foto's.
Check wel of het wel genoeg op elkaar lijkt want als er andere soort prin head gebruikt is, kan zijn dat die anders behandeld MOET worden....
https://nl.ifixit.com/Guide/How+to+Unclog+Brother+Inkjet+Print+head+Nozzles/45777

En pagina 69 vd/ manual zegt over het normale header schoonmaken:
attachment.php
 

Bijlagen

  • 111-brother-Knipsel.JPG
    111-brother-Knipsel.JPG
    28,8 KB · Weergaven: 590
Laatst bewerkt:
Geef eens een Canon link waar dat staat, heb er nooit van gehoord en lijkt mij ook sterk.

Ik spreek over een Brother, niet over een Canon.

Vroeger heeft mijn vader een Canon, de kop was een accessoire, die viel niet onder de garantie en net buiten de garantie geklier.

Het is overigens algemeen bekend dat alle inkjetprinters niet van het stopcontact mogen, vraag mij niet precies hoe dat zit, maar als een inkjetprinter uit staat, dan gebruikt deze minimaal aan stroom om het inkt niet in de kop te laten indrogen, dat is ook bij originele cartridges. Een inkjetprinter zal heus wel even zonder stroom kunnen, maar geen jaar als deze als in gebruikt is (geweest).

Als je een printer, al dan niet all-in-one compleet langdurig van het stroom af haalt, dan kan je beter voor een laserprinter gaan, die hebben daar geen last van. Nu de prijzen van laserprinters steeds verder dalen, zullen denk ik veel mensen langzaam op een laserprinter over stappen, al dan niet all-in-one.
 
Laatst bewerkt:
@route99,

Dank je wel, ik moet er nog tijd voor maken, die printer staat niet bij mij en ik heb het druk.

@All,

Ik kan op deze computer geen filmpjes, PDF bestanden en andere zwaar belastende bestanden bekijken, daar deze veel te oud is, echter gaat mijn gezondheid voor, dus niet oneerbiedig bedoeld, het probleem tussendoor. Ik hoop alleen dat dit topic niet te snel dicht gaat, dat overkomt mij vaker, ik ben nou eenmaal wat trager.

@Lange Pier,

Mijn vraag gaat om de eerder genoemde Brother all-in-one printer, niet rot bedoeld, maar daar is mijn vraag op gericht.
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit welk merk het is en algemeen bekend? tis gewoon onzin, zit al 30 jaar in deze materie en het klopt niet, maar ja, als je het geloofd dan is het zo.
 
I... zullen denk ik veel mensen langzaam op een laserprinter over stappen, al dan niet all-in-one.
Ik heb al heel lang laser printers, zeker als je scholieren, studerende kids hebt kan het al heel snel uit. Kosten per pagina vaak niet meer dan 2 cent, de extra kosten v/d laser printer heb je bij regelmatig afdrukken er zo uit... een inkt jet patroon is dan nl zo leeg.... En over e kwaliteit, water/vlekgevoeligheid en zo...tja...
Heb sinds vorig jaar een laser MFC Brother L2720-DW, scannen, copyen, printen en als het zou moeten ook faxen...
En dan alles (behalve faxen..? kweenie?) dubbelzijdig met een feeder.
Heb er 187 euro voor betaald bij 123inkt.nl . Toner kosten : bij totaalinkt.nl in Elst bij mij om de hoek, Prijs: € 17,95 voor 2600 paginas, nu afwachten of dat klopt.... Tot nu toe zeer tevreden.

Kleur? Hoe vaak als je geen foto's hoeft af te drukken heb je het nodig?
Ik heb de 3 kids aangeboden om als het echt nodig is om ff naar de copyshop te gaan voor die paar pagina's...
Das maar heeeel weinig gebeurd, alleen voor bepaalde verslagen.

Helaas is deze Brother al weer lastig of niet te krijgen.... er is vast een nieuwere, maar in het begin zijn ze dan vaak weer duuurder....
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, ik heb het even allemaal op een andere computer kunnen bekijken, op zich lijkt het mij wel te doen, alleen waar haal ik zo'n slangetje voor een spuit vandaan, eventueel met spuit?


@Scrapheap,

Ik kan niet vertalen wat in het filmpje voor reinigingsvloeistof wordt gebruikt, heb je enig idee?


@route99,

Dat is een mogelijke volgende stap, ik heb het niet zo op het uit elkaar halen, maar als het niet lukt, tja, dan is het gewoon proberen.

Wat een laserprinter betreft, het kan geen CD's, DVD's, Blue-Ray's en dergelijke bedrukken of via speciaal papier en strijken textiel van een afbeelding voorzien, maar hoe vaak doe je dat? Het bedrukken van CD's, Dvd's en Blue-Ray's is niet echt meer van deze tijd nu steeds vaker op geheugenkaartjes geheugensticks, en ook bijvoorbeeld mobiele telefoons muziek wordt opgeslagen. Ik heb een Brother MFC-J825DW en een Brother DCP-J925DW staan, nog niet in gebruik, maar ze kunnen beide het nodige bedrukken, de eerste heeft zelfs een fax, ze staan beide nog in de doos i.v.m. dat ik er nog geen tijd en plaats voor heb. Het heeft zo z'n voordelen, het nadeel is dat het inkt blijft.

Ik ben het met je eens dat een goede (all-in-one) kleuren laserprinter veel voordelen heeft ten opzichte van een een inkjetprinter, daarnaast zijn ze een heel stuk betaalbaarder geworden. Als ik foto's wil afdrukken, dan ga ik wel naar een winkel, die hebben nou eenmaal betere kwaliteit dan de meeste mensen thuis hebben staan. Het meeste is tekst en zo nu en dan voorbeelden met foto's. De volgende printer wordt een all-in-one laserprinter, één die goed met alternatieve toner om kan gaan. Geen HP, gezien het geklier met de software, Xerox is/was goed, de types die ik gezien heb zijn al wat ouder, ik moet mij tegen die tijd opnieuw verdiepen. De reden te kiezen voor de all-in-one inktjetprinters was dat ze toen nog geen chip hadden en allemaal de zelfde type cartridges gebruiken, wel zo makkelijk met groot gezamenlijk inkopen. Alles heeft voor en nadelen, de tijd staat ook niet stil, maar voor nu nog geen laserprinter niet nodig


@Lange Pier,

Je vroeg om een link voor een Canon, die heb ik niet en ik heb genoeg gezien van Canon om niet voor een Canon te gaan, vooral bij alternatieve inkt is bij dat merk rampzalig. Ik geloof je op je woorden dat je 30 jaar ervaring hebt, alleen gaat het hier om een Brother met de eerst bij geleverde originele cartridges, dat zou dan vreemd zijn dat dit gebeurd. Bij Brother blijft als die helemaal uit gezet wordt, maar wel in het stopcontact aangesloten blijft zitten, altijd een minimum aan stroom gebruiken ter voorkoming van het verstoppen van de printkop. Neem een Brother, blijf er 24 uur naar kijken, gegarandeerd dat je in die 24 uur beweging ziet wat ook hoorbaar is. Nu is er bij de probleem type printer geen alternatieve inkt gebruikt, maar dat zou daarna wel gaan gebeuren. Bij andere mensen die ik ken gebruiken ze alternatieve cartridges voor een DCP-J725DW en hebben nooit problemen, deze staan uit, maar blijven aan het stopcontact verbonden, juist omdat het moet.
 
Laatst bewerkt:
Op de flesjes vloeistof staat:
Printhead Hospital - Printhead Cleaning Fluid ( anders gezegd printkop reinigingsvloeistof ).

Verkrijgbaar via deze website ( in Engeland ) of eBay , Amazon of in NL via deze webwinkel, Alibaba, Aliexpress of deze shop......
Succes :thumb:
 
@Scrapheap,

Dank voor de links, ik heb het even druk, maar ga het zodra ik tijd heb even goed naar kijke, die ik nu gebruik is te traag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan