Dvd's ritek

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxschollen

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2014
Berichten
108
Beste mensen
Ik hoop dat ik dit in het juiste forum heb gezet
Ik wil 50 dvd's kopen om te branden weet iemand of het merk ritek een beetje goed is ?
Ik betaal dan 8€ voor 50 lege dvd's waar je ook op kan printen ..
Gr Max
 
Dat weet ik niet. Normaal kosten die 15,00 euro volgens mij. Denk niet dat er veel grote fabrikanten op dit gebied zijn. Ritek is geen klein bedrijf. Waar praten we over? 8,00 euro!
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch duidelijk. Er is genoeg informatie gegeven.
 
Er kan altijd meer info gegeven worden.....
Kijk hier eens, dan krijg je een indruk van prijzen van hardware en schijfjes: https://www.ebay.nl/sch/i.html?_odk...&_trksid=m570.l1313&_nkw=Millenniata&_sacat=0
Een paar euro meer voor iets wat belangrijk voor je is, is over de jaren verdeeld dat je het wilt bewaren, te verwaarlozen.
Zelf zou ik kiezen voor steeds 2 exemplaren, kopie dus. De ene bewaar je thuis en de andere bij vriend of familie. Lijkt me sterk dat beide huizen tegelijkertijd iets overkomt.
 
Laatst bewerkt:
1000 jaar als archiefmateriaal ...
Das een héle poos, en met welke recorder (merk/type) zouden deze schijfjes dan moeten worden beschreven, er zal vast een referentierecorder aangegeven worden ..
Hoe zit het hier met CD-rot? Eerder werden de recordables ook als onverwoestbaar bestempeld, iets waar ze vlot op terugkwamen ;)
 
Er zijn reviews te vinden en misschien nog wel meer voor andere schijfjes van Ritek op deze newegg.com site. Type "Ritek" in Google en filter op site newegg.com

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817132079

Kern van de zaak is dat ze goed te bedrukken schijnen te zijn en wel eens kunnen opgeven bij hoge brand snelheden. Hier zit denk ik de crux want iedere schijf is slecht bij hoge brand snelheden. Ik brand niets sneller dan 4X of er kunnen bruine vlekken van de hitte ontstaan. Jammer maar helaas zal je bij een voor jou onbekend merk de sweet-spot van beste snelheid moeten vinden en rekening ermee houden door bijvoorbeeld op maximaal 4X te branden en dan nog met koele schijfjes en een goed gekoelde of nog niet opgewarmde computer of drive. Vergelijk de kleur van een gebrande DVD regelmatig met die van een nieuwe.

Het is niet mogelijk om te zeggen dat een schijf slechter is, want misschien zijn er materialen toegepast die een betere behandeling vereisen. Een plastic laklaag kan bijvoorbeeld optisch beter wezen maar dan makkelijk te bekrassen. Een gebruiker kan er moeilijk over oordelen. Ga eens naar de site van de fabrikant. Daar komt bij dat de gebruiksduur van schijfjes ontzettend laag is, echter als je ze goed behandeld dan zal dat aanmerkelijk langer zijn. Je hebt dus te maken met kwaliteit, het brandproces en hoe je er daarna mee om gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan