pdf omgezet in doc. Nu werkt paginering niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
Omdat ik per abuis een doc document had gewist dat ik moest aanpassen, heb ik de pdf ervan omgezet in een doc via een pdf converter op internet. Werkt perfect. Alleen werkt de paginering niet meer. Pagina 1 krijgt wel een nummer, maar de overige acht pagina's niet. Ik gebuik Linux Mint met Libre Office. En ik gebruik de alternatieve (veel handiger) optie om paginanummering in te voegen van de site Computertips (voor Linux). Kan het zijn dat door de conversie het hele document als één pagina wordt gezien?
 
Je kunt snel zien of het één of meer pagina's zijn.
LibreOffice laat dat namelijk zien op de statusbalk (onder in het venster) aan de linkerzijde (Pagina # van ##).

Als alleen op de eerste pagina een paginanummer is te zien is daar waarschijnlijk één veld Paginanummer ingevoegd
of het paginanummer staat mogelijk niet in de Kop- of voettekst.

Kun je een voorbeeld van het geconverteerde document plaatsen ? ( Je kunt bijv alle tekst vervangen door de letter Z oid)
 
Ik heb de tekst vervangen door Zettjes. en het teruggebracht naar 5 pagina's. Het zijn valgens Libre Office nog steeds afzonderlijke pagina's, maar ik krijg alleen pagiina 1 genummerd. Ik gebruik overigens Pagination ipv de nummering-optie van Libre Office en dit probleem heb ik nog nooit gehad. Het doet zich alleen voor nadat ik de pdf had geconverteerd naar .doc. Ik zie alleen niet hoe ik een doc als bijlage moet toevoegen, wel afbeeldingen.
 
Het kan zijn dat Pagination niet werkt op een .doc.

Sla het bestand op als .odt en probeer het dan nog eens met de optie van Pagination.

Zowel .odt als .doc kan als bijlage worden gevoegd bij een bericht. (Hangt wel van de grootte af, maar .odt is normaal gesproken kleiner)
Druk op de knop Beheer bijlagen onder het tekstvak als je een bericht beantwoord.
Daar kun je dan vervolgens het bestand selecteren
 
Zal ik proberen. Overigens gebruik ik Pagination al jaren op .doc zonder enig probleem.

Net odt geprobeerd. Werkt ook niet. Alleen pag 1 krijgt een nummer.
 
Laatst bewerkt:
Dan hebben we niet zo veel mogelijkhedne meer.

Je zou kunnen proberen de tekst van het weigerende .doc te kopiëren in een .doc waarvan je weet dat de paginanummering wel werkt zoals je wilt.

Ik ben bang dat de conversie qua opmaak meer kapot gemaakt heeft dan winst geboekt :)
 
Ik had die geconverteerde doc al gekopieerd als doc alvorens in die kopie de tekst te wijzigen in Zettjes. Maar ook in die gekopieerde versie werkte de paginanummering alleen op pag 1. Rare zaak. Maar los daarvan werkte die conversie van pdf naar doc prima en ik kon niet anders omdat ik het document moest aanpassen. Ik zal dan maar handmatig paginanummers invoeren. Er schijnen overigens wel opties te zijn om in een pdf wijzigingen aan te brengen, maar die heb ik nog niet ontdekt. In ieder geval dank voor de adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan