• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout in code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eastw00d

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
118
Code:
For i = 1 To 28
 Me("datum" & i).Value = Worksheets("planning").Range("a" & i + 7)
Next i


geeft de retour melding "kan de eigenschap value niet instellen" . Fout is ontstaan nadat ik het betreffende sheet onderdeel heb gemaakt van een workbook.
 
Een sheet is altijd onderdeel van een Workbook dus geen idee wat je daarmee bedoelt.
Wat voor een object is Me("datum" & i) ?
Maak er eens dit van:
Code:
For i = 1 To 28
    Me("datum" & i).Text = Worksheets("planning").Range("a" & i + 7)
Next i
 
het veld datum is een cel waarin een datum staat, deze wordt vervolgens door de formule a8+1 continue met 1 dag verhoogd.
de complete sub routine is:
Code:
Private Sub TextBox1_Change()
Worksheets("planning").Range("d3") = CDbl(Me("TEXTBOX1").Value)
For i = 1 To 28
 Me("datum" & i).value = Worksheets("planning").Range("a" & i + 6)
Next i
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Me("datum" & i) KAN geen cel zijn, het zal een TextBox zijn en je hebt het dus kennelijk over een Userform in plaats van een Sheet of je werkt met TextBox objecten in een Sheet.
Onjuiste naamgevingen maken het er niet makkelijker op.
Als het met .Text nog niet werkt plaats dan je document.
 
ik heb het probleem gevonden. De waarde uit de textbox moet als datum worden weggeschreven. de cel eigenschappen van deze cel staan ingesteld op datum. Vervolgens rekent de sheet mbv A1+ 1 naar de datum van de volgende dag.

Nu genereerd hij de fout, verander ik de celeigenschappen in standaard, werkt de sheet wel, maar kan ik niet verder rekenen met de datum.


Wie zet me op het goede spoor

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Geef liever een antwoord op de vragen.
 
Van @edmoor, of je een Userform gebruikt?
 
sorry daar had ik overheen gelezen.

de invoer gaat inderdaad via een userform
 
Je moet ook geen datum in een cel invullen met een textbox via de change_event()
Bij elke tik in de textbox gaat de code lopen, maar is het nog geen datum.
Wegschrijven van een textbox doe je beter via een knop op het formulier en gebruik
Code:
cdate(textbox1)

Plaats een bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan