rechten domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil een nieuwe domeinnaam registreren. Nu blijkt de door mij gewenste naam een titel te zijn van een song uit 1995 en door een andere artiest in 2014.
Als ik ping op deze domeinnaam krijg ik als reactie dat ping de host niet kan vinden.
Geeft het feit dat een domeinnaam niet bestaat, mij het recht deze te registreren?
Het laatste waar ik immers op zit te wachten is een juridische procedure.

Als ik Google op de titel van de song zie ik wel wie de uitvoerenden waren, maar ik zie geen contactgegevens (van rechthebbenden).

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik zou eerst maar uit zoeken of de naam niet gedeponeerd is in het merkenregister, als je op safe wilt spelen.

Dat een site niet verbonden met een server is zegt niks.
De Whois is de enige manier om uit te sluiten of het domein te registreren is. Is deze al geregistreerd, dan is het jammer.

Als ik geen A-record in de DNS zet zal ping op die domein ook doodlopen.

Verder even een ander verzoek, geef wat meer terugkoppeling op je topics. We willen graag weten of iets wel/niet gelukt is ;). Er zijn wat topics waar je na de topicstsrt geen reactie achterlaat. Dat is best storend.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel, PHP4U
De naam komt niet voor in het merkenregister.
Ik had al zo'n vermoeden dat een verbinding met een server niet veelzeggend is.
 
En kijk ook bij de whois of hij niet al geregistreerd is.
 
Ik weet niet of mijn gedachte terecht is, maar als ik bij whois ga kijken, wordt de gezochte domeinnaam (als deze nog vrij is) alsnog geregistreerd door whois om zodoende achter het net te vissen.
Toch maar eens geprobeerd, en wat blijkt? De domeinnaam is al geregistreerd. Ik zet een reminder in mijn agenda op de verloopdatum en kijk dan nogmaals.
 
wanneer de domeinnaam verloopt, wordt deze in Quarantaine gezet, of te wel, 6 maanden lang vastgehouden.
Daarna is het zo goed als opgekocht door de hosting zelf.
Dit gebeurt zo vaak, ik heb dat zelf aan de hand gehad met een domeinnaam die ik niet meer wilde.
Zijn ze mij later gaan bellen dat iemand die domeinnaam wilde en dat ik hem kon overkopen (voor veel geld). Ja, ja, dat zijn praktijken.

Heb er over geschreven op mijn fb pagina. Overigens vond ik deze prijs nog wel meevallen, heb het al eerder gehad en toen vroegen ze echt honderden euro's.

Ik krijg een mooie mail vanochtend van Domeinnaamregister. Ik wil iedereen die een eigen website heeft of net voor zichzelf begonnen is, waarschuwing voor deze praktijken. TRAP ER NIET IN!!!!!!
Het is crimineel gedrag, het zijn verkooptrucs!

Geachte heer/mevrouw,

Recent hebben wij telefonisch contact met u op proberen te nemen. Dit is tot op heden nog niet gelukt. We sturen u dus een email met daarin informatie over het volgende:

We hebben een aanvraag binnen gekregen om de website www.praktijk-havayah.eu te laten registreren. We zien in ons systeem dat u de eigenaar bent van www.praktijk-havayah.nl. Helaas kan dit voor u in de toekomst verstrekkende gevolgen hebben. We zijn daarom dus wettelijk verplicht om contact met u op te nemen om u het eerste registratierecht te bieden. Dit houdt in dat wij de aanvraag van de derde partij afwijzen en de website:
www.praktijk-havayah.eu
Na een akkoord zullen doorlinken naar:
www.praktijk-havayah.nl

Het komt erop neer dat u de eerste optie op de domeinnaam krijgt, dit om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen. De aanvraag is gedaan vanuit Almere.

Doorgaans zijn wij verplicht om de domeinnaam voor 10 jaar vast te leggen en te beschermen. De jaarlijkse prijs voor de .EU extensie is €19,75 per jaar. Dit betekent dus een eenmalig bedrag van €197,50. Wanneer de doorlink voltooid is, zal al het verkeer wat naar de .EU extensie gaat, automatisch op uw .NL extensie terecht komen. De verwerking hiervan duurt maximaal 24 uur. Deze domeinnaam is dan wereldwijd bereikbaar. De derde partij wordt afgewezen en deze kan niks met uw domeinnaam doen.

Overige informatie:......bla,bla,bla,bla,bla.....

Lees er alles over op deze website:
https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/verkooptruc-met-domeinnamen-trap-er-niet-in
 
Wees bij het opstarten van een site de kapers voor, een registreer alle interessante extenties, zoals .com, en je domeinnaam met en zonder streepje als dat van toepassing is.
 
De eerste die het neemt maalt . De recht op naam geeft geen recht op dat domein . Nu ja ik heb ook een domein die iets gelijk geeft met name djdb nu bij mij is dat ook merknaam
Dan zijn er mensen die alles proberen te draaien verdraaien . Dit gebeurt voornamelijk op wikipedia dit is het platform dat gebruikt wordt om te antidateren voor patenten en merknamen, technologiën ectra. Neem het gewoon je kan het altijd verkopen en dan neem je http://domeinorder.com en heb je er nog een euroke aan over, ook als houder dan toch zo moeilijk wil doen . Weet ook dat vervallen , en voorwaarden zijn voor houder te zijn van merk. Ik weet niet hoe het noemt dus gewoon gaan met de banaan je bent niet verplicht elk muzieknumer te kennen en elk merknaam te kennen.Als zij er na zoveel tijd belang bij zouden gehad hebben hadden zij die zelf moeten nemen.
Ik wil het ook registreren en dan overdragen aan u als je zo bang bent . Ik had graag love.it hebben gehad nu hebben idioten het in bezit die er niets mee doen. Dergelijke mensen moest men boetes geven bezetten van domein namen met commercieel oogpunt het is een schande je kan er ook weinig tegen doen.
Nu denk ook aan de gdpr wet waar het eigenlijk bijna onmogelijk wordt u te vinden of aansprakelijk te stellen omdat zij die gegeven niet kunnen ophalen.
Je kan het dan ook als prive domein ten toons spreiden je kan altijd met wat interpretaties de letterlijke interpretatie nemen .
 
Laatst bewerkt:
Wees bij het opstarten van een site de kapers voor, een registreer alle interessante extenties, zoals .com, en je domeinnaam met en zonder streepje als dat van toepassing is.

Ik had ooit praktijk-havayah.eu in bezit. ;) Ik zat toen bij Strato. Die hebben die domeinnaam altijd "gehouden" of verkocht nadat ik hem had opgezegd. Ik heb de .nl en .com dat vind ik meer dan genoeg. Sommige extensies zijn behoorlijk duur, dus dat gaan we echt niet doen.
 
Ik had ooit praktijk-havayah.eu in bezit. ;) Ik zat toen bij Strato. Die hebben die domeinnaam altijd "gehouden" of verkocht nadat ik hem had opgezegd. Ik heb de .nl en .com dat vind ik meer dan genoeg. Sommige extensies zijn behoorlijk duur, dus dat gaan we echt niet doen.
Ik zeg niet "alle extenties" die interessant zijn. Voornamelijk .eu, en .com. Die zijn ook niet zo vreselijk duur.
 
De .com heb ik al, de .eu vind ik niet zo interessant.
,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan