Krijg VPN niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Hallo, ik ben al enige tijd bezig met het werkend krijgen van een VPN verbinding, maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken.

Wat is mijn situatie?

Ik maak gebruik van Ziggo en heb een standaard Ziggo Modem. Deze heb ik met een bridge functie verbonden met mijn eigen router (Archer C-5400).
Verder maak ik gebruik van NAS (Synology DS214).

Op mijn NAS heb ik de VPN verbinding ingesteld via L2TP/IPSec met vooraf gedeelde sleutel (zie ook Bijlage).
Vervolgens heb ik in Windows (Windows 10 Pro) een VPN verbinding aangemaakt (zie tweede bijlage) waarbij ik uiteraard mijn (externe) IP-adres heb gebruikt.
Vervolgens heb ik bij adaptereigenschappen in het tabblad "beveiliging" aangegeven dat er ook gebruik gemaakt kan worden van andere protocollen zoals MS-Chap V2 (zie derde bijlage).

Wanneer ik vervolgens via een ander netwerk dan mijn eigen Ziggo netwerk probeer verbinding te maken met de VPN verbinding, krijg ik de volgende melding "The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during initial negotiations with the remote computer".



Ik heb ook al geprobeerd of het wel werkt wanneer ik de Firewall (maak gebruik van Windows Defender) tijdelijk uitschakel, maar ook dan helaas geen verbinding.

Ik heb geen idee wat nu de reden zou kunnen zijn. Is er iemand met een slim idee die mij verder kan helpen?
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    41,4 KB · Weergaven: 82
  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    66,4 KB · Weergaven: 87
  • Knipsel3.JPG
    Knipsel3.JPG
    60,3 KB · Weergaven: 74
  • Knipsel4.JPG
    Knipsel4.JPG
    28,4 KB · Weergaven: 94
Je moet iig zorgen dat aan beiden zijden het sub netwerk niet dezelfde range heeft...
Dus nooit twee maal 192.168.1.x
Dan moet de ander bijv zijn 10.0.1.x
 
Je hebt ook portforwarding en firewall rules ingesteld op beide routers, zodat het netwerkverkeer ook bij de Synology aankomt???
 
Laatst bewerkt:
Moet dat ook op de router die als bridge fungeert? Dat heb ik inderdaad niet gedaan. Ben nu een weekje weg. Zal in het weekend de genoemde dingen uitproberen. Bedankt alvast voor het meedenken allemaal
 
Ik ben inmiddels weer thuis en heb vanochtend contact gehad met Ziggo. Zij bevestigden mij inderdaad dat de poorten van een modem die in bridge mode staat ingesteld niet meer hoeven te worden geforward. In bridge mode staat alles verder uitgeschakeld.
Ik heb mij vervolgens weer verder verdiept in het menu van mijn eigen router. Hier ontdekte ik een knop in het menu die ik nog niet eerder had gezien met betrekking tot VPN verbindingen. Deze stond uitgeschakeld. Ik heb deze nu ingeschakeld. Vervolgens zie ik 3 opties:
1. Open VPN
2. PPTP VPN
3. VPN Connections

Ik heb gekozen voor de tweede optie met de volgende instellingen (zie bijlage VPN)VPN.jpg.
Ik loop dan tegen twee vragen aan: op mijn NAS heb ik gekozen voor de optie L2TP/IPSec met gedeelde sleutel. Deze optie zie ik er echter niet tussen staan.
Ik heb wat verder zitten googlen en zie dat je geen IPsec op deze router kunt aanmaken, maar dat de router wel IPsec als passthrough ondersteund.
In het menu van de router onder de knop NAT FORWARDING zie ik wel dat het vinkje aanstaat bij Enable L2TP en IPSEC Passthrough.
Ik heb geen idee wat ik nu moet selecteren.

Verder weet ik niet hoe het ip-adres dat ik hier kan invullen zich weer verhoudt tot het dynamisch IP adres op de NAS (zie bijlage VPN op NAS)VPN op NAS.JPG. Moeten deze nu gelijk aan elkaar worden gemaakt of juist niet?

Met deze instellingen werkt het in elk geval nog steeds niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan