Titelnummering in meerdere taalversies

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Volgende week moet ik een opleiding "Lange documenten" geven in het Frans.

Er worden daar in meerdere talen opleidingen gegeven, vooral NL en FR.


Nu heb ik mijn Office gewijzigd naar Frans en probeer de titelnummering via "Lijsten met meerdere niveaus" (in het Frans dan). Document vanaf 0 gemaakt terwijl office in het Frans stond.


Maar in het dialoogvenster staan nu opties voor "Kop1", "Kop2" i.p.v. "Titre1", "Titre2" enz.
Dus de nummering werkt niet.
Ik veronderstel dat je met bestanden waarin de stijlen "Heading1" en "Heading2" enz worden toegepast je hetzelfde probleem kunt hebben.

Iemand een suggestie voor een oplossing?
 
Begin eens met het verwijderen (ik zou in eerste instantie verplaatsen, zodat je het bestand nog achter de hand houdt) van je Normal.dot. Word maakt dan een nieuwe aan met de standaardinstellingen. Met een beetje mazzel krijg je dan de Franse stijlbenamingen. Nu heb je weliswaar de taal veranderd, maar de stijlen zijn dat niet. Die moet je handmatig aanpassen. Of, zoals ik voorstel, opnieuw genereren.
 
Helpt jammer genoeg niet. Noch in een blanco doc, noch in eentje waarin de stijlen "titre1" e.d. werden toegepast
Voor een inhoudsopgave daarentegen is er geen probleem, maar dat was al zo voor het verwijderen van de normal.dotm
 
En hier ben je al geweest neem ik aan?

Ja, natuurlijk. Ik verander gewoon de taal van de Interface via de opties. Maar het rare is dat bij de opdracht om een inhoudsopgave te maken wél de benamingen in het Frans staan (en de stijlnamen van een doc gemaakt in Word met taal NL of UK worden ook gewoon vertaald (behalve bij StyleRef velden maar daar zijn de benamingen strings dus is niet zo raar)
 
Knipsel.JPG


Heb het nu opgelost door keuzevak "toepassen op stijl" te gebruiken.
Omslachtig omdat je de voorgeprogrammeerde opties niet kunt gebruiken maar het werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan