expressie: berekende houdbaarheidsdatum niet groter dan originele houdbaarheidsdatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

medi533

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Berichten
24
Beste forumlezers,

dit is even een versimpelde uitleg:
voor een programma heb ik houdbaarheid na openen onderzocht voor verpakkingen waar alleen een houdbaarheid ongeopend op stond.
met een berekening berekend het proggamma wat de nieuwe houdbaarheid is als er een product in het logboek gezet word.

ik heb momenteel een vergelijkbare expressie als deze :
HoudbaarheidNieuw: [tabel1]![houdbaarheidstermijnnaopenen]+[logboektabel]![openingsdatum]

dus daarmee krijg je je nieuwe houdbaarheid als je ergens in een tabel een houdbaarheid na openen hebt staan.

werkt perfect, heb alleen 1 probleempje: hoe zorg je ervoor dat de HoudbaarheidNieuw niet groter kan zijn dan de Houdbaarheidorigineleverpakking?
als dat het geval zou zijn, dan zou ik willen dat hij dan de houdbaarheidoriginele verpakking zou nemen als houdbaarheid nieuw.

dus iets van: houdbaarheid nieuw = houdbaarheidstermijnnaopenen+logboektabelopeningsdatum WHERE if houdbaarheidnieuw is greater than houdbaarheidoriginele verpakking then use houdbaarheid originele verpakking.
deze ''code'' klopt natuurlijk van geen kant, maar miss snappen jullie daardoor beter wat ik bedoel.:D
 
Met een IIf formule:
PHP:
HoudbaarheidNieuw: IIf([houdbaarheidstermijnnaopenen]+[openingsdatum]>
[houdbaarheidoriginele verpakking];[houdbaarheidoriginele verpakking];
[houdbaarheidstermijnnaopenen]+[openingsdatum]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan