energiebeheer werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony vdw

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
39
Sinds gisteren werkt het energiebeheer van mijn desktop besturingssysteem windows 7 niet meer. Ook de screensaver lukt niet meer.
Normaal gaat de monitor uit (slaapstand) na 5 minuten, de harde schijf nooit.
De screensaver wordt ingeschakeld na 1 minuut. De screensaver kan ik wel manueel activeren, maar niet automatisch.
Ik heb al systeemherstel gedaan en de schijf gecontroleerd op fouten. Beide zijn geen oplossingen. Er moet iets zijn dat mijn scherm verhindert om in slaapstand te gaan.
gelieve me verder te helpen. Dank Tony
 
Hallo.

Probeer dit: Klik met de rechtermuisknop op een leeg plekje op het Bureaublad. Klik op Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Schermbeveiliging.
In het uitklapmenu onder 'Schermbeveiliging' kun je de gewenste optie selecteren.

Opmerking: standaard staat hier '(Geen)'. In combinatie hiermee gaat het beeldscherm in de slaapstand en dit is dan ook het energie zuinigst.
Bij enkele opties kun je klikken op Instellingen en de schermbeveiliger verder personaliseren.
Heb je bijvoorbeeld gekozen voor 'Foto's', dan kun je bij 'Instellingen' aangeven welke map met foto's getoond moet worden.
Achter 'Wacht' stel je in wanneer de schermbeveiliging aan moet gaan.
et een vinkje voor Aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten als je wilt dat er moet worden ingelogd voordat de computer weer toegankelijk is.
Klik op OK om de instelling op te slaan.
 
Je bent van de strenge Tony. De computer moet meteen in slaapstand.

Met de screensaver kan ik jou niet helpen want dat zou moeten werken. Doet het voorbeeld het? Loopt de muiscursor uit zichzelf over het scherm? Laat Windows controleren door de opdracht sfc /scannow te geven.

Bij slaapstand is er misschien onvoldoende ruimte op de schijf om het bestand naar toe te schrijven.

Energiebeheer wordt ook aangeboden door de computer zelf. Misschien is de BIOS geupdate of op Standaard waarden gezet. Kijk daar eens of de optie Power Management is ingeschakeld, dan kan dat conflicten geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan