Van USB naar mini usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Ik wil mijn soundbar updaten. Deze heeft een mini-usb aansluiting. Ik heb de software op een USB stick geladen. Hoe krijg ik deze software op mijn soundbar?
 
Voor de duidelijkheid:
usb_connectors_20_30.jpg
 
Vraag verplaatst naar een iets beter voor de hand liggende sectie.
 
Volgens de handleiding:
Connect a Micro USB to USB adapter cable with a male USB 2.0 Micro USB plug (Type B) on one
end and a standard female 2.0 USB jack (Type A) on the other end to the micro USB jack on your
Soundbar.

Het gaat dus om een USB 2.0 Micro-B 5 Pin aansluiting.
 
Kun je die soundbar niet updaten door em aan de pc of laptop te hangen?
 
Ding kan alleen via de micro-usb aangesloten worden en dan maakt het hol uit of dat via de PC gaat of via een stick, verloopadapter/kabel is sowieso nodig.
 
Ik heb hem aangesloten op mijn laptop, maar hin geeft aan dat er no usb is.
Heb 2 kabels geprobeerd. Wat kan ik hier mis doen?
 
Hij heeft gewoon gelijk.
Een laptop is geen USB stick.
 
Heb een paar mobiele apparaten waar zo'n kabeltje er gewoon bij zit, ook bij een tablet lader en ook bij een BT hoofdtelefoon, dus zoek even, die moet dan wel op een PC/notebook, tis immers geen contra.
 
U kunt de software niet uitvoeren op een USB stick en waarschijnlijk kan de soundbar dat ook niet. Het zal op de computer uitgevoerd moeten worden waarbij de soundbar door de software gedetecteerd wordt.

Hier zijn trouwens de man/vrouw adapterplugjes die ik via eBay kocht. Het was twee euro met gratis verzending. Je mag tot 21 euro inclusief verpakking en verzendkosten, per jaar heffingsvrij uit China laten komen. Het duurt dan zeker twee week voor dat je ze hebt maar ondervangt veel problemen. Wat ik ook aanraadt dat is het gebruik van de Peerby app om spullen te lenen van mensen in de buurt.

https://www.ebay.com/itm/10-pcs-OTG...-Power-Data-/391740310653?hash=item5b358ac47d
 
Nee Alfred, dat werkt andersom.
De Soundbar software zal prima het image bestand op de USB stick inlezen en daarmee z'n firmware updaten.
De Soundbar is in dat geval de computer.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, allen.
Ik heb in ieder geval zo'n setje besteld.
Groet,
Martin
 
Ow. Twee keer een USB stick invoeren na met de afstandbediening USB modus te hebben geselecteerd.

Please do not save *.ROM file and *.ssp file to the same USB flash drive.
 
Alfred, deze uitleg begrijp ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan