bestaand ms-account hergebruiken bij nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.524
Hallo,

ik heb hier een nieuwe windows 10 pc.
Als ik die aanzet wordt er als eerste om een MS-account (=een e-mailadres) gevraagd.

Nu heb ik een al een pc met windows 1o met een Ms-account.

Kan ik datzelfde MS-account gebruiken voor de nieuwe Windows 10 pc of moet het een ander MS-account zijn?
 
Hoi. Probeer het hier te vinden KLIK. Heb het niet helemaal gelezen.

Een nieuw apparaat met windows 10 activeren.....Succes.
 
Ik heb het bestaande MS-account gebruikt voor de neiuwe pc en daat gaat goed.
Heel goed zelfs, wat een aantal zaken van de oude win10 installatie zijn automatisch overgezet op de nieuwe en dat was ook de bedoeling.
Zo is bijv. het outlook.com-account automatisch overgezet.

Nu nog uitzoeken hoe ik de oude mailberichten onder Outlook.com over kan zetten naar de nieuwe.
 
Duidelijk mag zijn dat ik niet zo thuis ben in de laatste MS-spullen:)
Ik weet niet eens het verschil tussen Outlook.com en Windows mail.
Er blijkt Windows mail gebruikt te zijn en dat is niet zo best, want Windows Mail blijkt geen exportfunctie te hebben (voor zover ik heb kunnen na gaan).

Alle reden dus om Thunderbird of zo iets voor je mail te gebruiken.
 
Als je outlook.com gebruikt, kun je op elke computer bij je mail komen. Www.outlook.com

Wereldwijd kun je dat programma gebruiken. Let wel op als je bijvoorbeeld in het buitenland bent of bij iemand ander zijn computer je mail wilt nazien, vergeet dan niet uit te loggen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle hulp en adviezen.

De nieuwe pc staat tevreden te zoemen met Thunderbird als e-mailproduct (die werkt op vele platforms en is eenvoudig te backuppen).

Ik sluit dit topic nu af en heb weer e.e.a. geleerd.
 
Laatst bewerkt:
ik las nog even dat je windows mail wilde exporteren? Is dat nog van toepassing?
 
Als dat kan zou dat mooi zijn.
Is er een tooltje?
 
Beste route99, ik ben inderdaad geen beginneling en heb een tijdje geleden al weer een volledige handleiding gemaakt hoe van Windows Live Mail naar Thunderbird te gaan, maar..... ik heb hier een pc van iemand met windows 10 Mail (ver 16005.10325.20091.0) U weet wel, de standaard gratis mailfaciliteit die Win10 biedt als je op dat envellopje op de taakbalk klikt.
Het probleem is dat ik geen enkele beschrijving kan vinden waarvan de functionaliteit overeenkomt met wat ik hier voor mijn neus zie.
Ook de beschrijving waar u mij de link (hierboven) heeft gegeven heeft het over het tabje "Extra" in Windows Mail, maar er is helemaal geen tabje "Extra"
Ik heb een plaatje toegevoegd hoe het er wel uit ziet.
Er zitten 3 mailaccounts in, een .outlook.com, een .gmail-account en een .hetnet-account
Rechts in het plaatje wat de inhoud is als ik op het sterretje(instellingen) druk. Daar zit dus geen export mogelijkheid bij.ScreenShot001.jpg
 
Laatst bewerkt:
De meeste van de zoekresultaten had ik al bekeken.
De meest werkbare suggestie was om het officepakket met Outlook te installeren (Outlook kan wel Windows Mail importeren) en dan vanuit Outlook het .PST-bestand te importeren in Thunderbird.

Maar het is mij inmiddels wel duidelijk dat er geen Export-functie in Windows Mail zit.
Is ook logisch (vanuit het verkoopstandpunt van MS) want het is gratis en ze willen eigenlijk dat je de betaalde versie neemt.
Dat is overigens de belangrijkste reden voor mij om Thunderbird te gebruiken i.p.v. een MS-product. MS stopt vroeg of laat altijd al haar gratis producten.
 
Wat ik nog wel eens probeer, vooral met oude bakken van computers met mail programma's die niet te exporteren zijn maar die nog wel met MS software tav copy/paste compatibel zijn:
Je installeert een trial versie van MS Office (is die er nog steeds die het een maand doet? zonder key).
Dan configureer je Outlook.. en maak de mappen aan die nu in Windows mail zitten.
Dan zet je Windows mail open en selecteer je alle mail uit één map en dan Ctrl+C of copy/kopieer..
dan ga je naar Outlook naar de map met dezelfde naam en dan Ctrl+V of past/plakken.

Werkt dat? Mooi ... dan de andere mappen en ook nog het adres boek...
Klaar? Ok .. dan exporteer je alle mail uit Outlook naar een pst bestand of je maakt een kopie van het pst bestand dat er al is (opzoeken).

Nu importeer je de Outlook mail met het pst bestand in Thunderbird..
Ok? Klaar...

En ... werkt deze oude truc nog?
Ja :thumb::cool:
Neen... :evil:
 
LOL, dat is een goeie. Had dat nog niet bedacht.
Wel een beetje bewerkelijk, maar ik denk wel dat het werkt.

Bedankt voor het meedenken.
 
Misschien gaat mappen slepen ook wel, maar das altijd een beetje een risico met oude meuk.. en van die halve software die zulke niet-export nukken heeft.... Zou ik alleen doen als ik een backup zou hebben (of een image). Maar die had je al... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan