1-1-1970 als datum in gedeblokkeerd Facebook Messenger contact op Messenger.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFriar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2018
Berichten
2
Als ik op Messenger.com een contact blokkeer en even later weer deblokkeer dan verschijnt dit contact in mijn berichtenlijst links met de datum 1-1-1970.

Het is een contact van een niet Facebookvriend en ik ben niet door deze persoon geblokkeerd want nagevraagd.

Hierbij een screenshot van het contact
Schermafbeelding 2018-08-01 om 18.38.40.jpg

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan en wat dit veroorzaakt?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een bugje van Facebook. Want 1-1-1970 is tegen ook de datum dat Linux onder meer telt.
 
Welkom op het Helpmij.nl forum,

Deze datum is niet toevallig. Het UNIX systeem van apparaten intern, meet de tijd door het aantal seconden sinds 1-1-1970 te tellen. Zet je deze systeemdatum op nul door de datum 1-1-1970 te selecteren dan kan het zijn dat de hele telefoon het even niet meer doet. De tijd van een UNIX toestel kan trouwens niet verder terug als naar verluidt 01-01-1970 01:00 AM. Zou dat gebeuren met de tijdsinstelling, dan kan het zo wezen dat een UNIX gebaseerd apparaat pas weer opstart als de batterij leeg geweest is of zo iets dergelijks. Je hebt dan misschien "tijdelijk" een probleem.

Bij jou betekent het alleen dat de tijd niet kon worden vastgesteld. Het zelfde kan gebeuren met de datum van mappen wanneer je niet het apparaat zelf gebruikt om ze te zien. 1-1-1970 betekent dat 0 werd geretourneerd als waarde. Unix vult dan vanzelf 1-1-1970 in. Het is dus geen fout van Messenger maar eerder een gebrek en ergens in de route is er gebruik gemaakt van een UNIX systeem.
 
Het is trouwens niet op een telefoon maar een Mac.
Messenger.com is de webversie van de Messenger app.
Maar als ik het goed begrepen heb zit het probleem niet bij mij maar bij het messenger contact.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan