SSD schijf in Intel pentium inside zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thedje

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2018
Berichten
5
Goedenavond,

Heeft het zin om in een Intel pentium inside (2.20 Ghz) een SSD schijf te zetten om de snelheid te verhogen?

Bedankt voor het lezen van mijn berichtje!

Met vriendelijke groet,
Thed van Harn
 
Heeft altijd wel zin maar of het echt wil opschieten weet je pas als we de rest van de hardware weten, zet de WEBLINK van Speccy hier neer, zie m'n sig.
 
Leuk dat speccy, maar niet downloadbaar voor Linux gebruikers. Stel dat de TS met Linux werkt?

Je hebt er dus weinig aan op een forum dat leden heeft met Linux en die een vraag hebben waarbij je de specs wilt/moet weten.
En dat is een gemiste kans naar mijn idee.
 
@femke98
De tekst begrijp ik. Maar kun je aangeven hoe dat dan in Linux werkt?
 
Klopt wel Femke, maar ik ben ook Linux gebruiker... maar we behoren wel tot een groep die nu nog maar steeds ca 0,7% van de OS-markt bezet... De kans dat de TS wel Windows gebruikt is veel hoger...

Je kunt ook een bootable Windows usb stick maken en heel veel programma's hebben portable versies.
Klaar....

https://www.howtogeek.com/340763/ho...e-usb-key-ring-to-solve-any-computer-problem/
of gebruik Google.

Op Gandalf Windows 10 iso zit ook al wat, mooie start

Deze zou er op staan.. alternatief?
HWiNFO Hardware information and diagnostic tool

Kortom, als je wilt... gebruik the best of both worlds.. (sorry MacOs'ers... )
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook een bootable Windows usb stick maken en heel veel programma's hebben portable versies.
Klaar....
ik werk niet voor niets met Linux (dus waarom zou ik die moeite doen), en wellicht werken er meer met Linux dan je denkt. Dus alleen iets voor Windows gebruikers in je handtekening zetten, tja.....zou niet mijn idee zijn.

Senso schreef:
@femke98
De tekst begrijp ik. Maar kun je aangeven hoe dat dan in Linux werkt?

Voor linux gebruikers die het nog niet weten hoe je de secs in je computer kan uitlezen:

Open de terminal en zet daar in:
Code:
sudo lshw

of deze:
Code:
sudo lshw -html > lshw.html

Kik op enter, geef je wachtwoord in en klaar. (wachtwoord zie je niet, ook geen bolletjes of zo)
Dit wordt dan in je home (persoonlijke) map gezet als zijnde .html bestand.
Klik erop en het wordt geopend in je browser.

(Dan zijn er nog de volgende commands: lshw, lshw -C display, lsmod (modules, drivers), lspci, lsusb, lshal, lspnp, aplay -l (audioplay optie:list).)

En dan nog een andere is “inxi”, wat een goed en beknopt overzicht geeft. Haal het van GitHub, of installeer het als volgt:

Code:
sudo apt-get install inxi

Die geeft dit weer:
test17.jpg

kijk eens hier: https://www.tweaking4all.nl/hardware/linux-systeem-specificaties/ voor een heel mooi overzicht.
 
Laatst bewerkt:
Jij hoeft uiteraard dit niet te doen...:D de TS-er heeft dit probleem, hij kan pakken wat het handigste is...:cool:

Ik heb geen handtekening.. wat bedoel je daarmee?
Dus alleen iets voor Windows gebruikers in je handtekening zetten, tja.....zou niet mijn idee zijn.

En wat is hier op tegen?
Kortom, als je wilt... gebruik the best of both worlds.. (sorry MacOs'ers... )

En: als je principieel tegen Windows bent, blokkeer je dan de servers waar je weet dat ... dat zijn Windows based servers?
Toch routeren die toch ook zonder een mening te geven jouw internetdata van Linux afkomstig...
Ik gebruik Linux maar is respecteer windows gebruikers en geef ze ook windows adviezen als dat makkelijker voor ze is..
 
Met name de GPU is met 74 graden veel te warm...
Denk dat je het ding van binnen eens stofvrij moet maken, de fan van de koeler dus en het stof tussen de fan en de heatpipe-radiator verwijderen...
Deze temp. is vragen om fatale problemen..
 
Zou doorsparen voor een andere PC, kan ook 2e hands zijn.

Ding wat je hebt is niet echt snel en al weer bijna 10 jaar oud, SSD zal iets helpen maar verwacht er geen wonderen van.

Snap overigens nooit het probleem om de weblink van Speccy hier te plaatsen.
 
Snap overigens nooit het probleem om de weblink van Speccy hier te plaatsen.
wie zegt dat het een probleem is?
Maar de TS had er niets aan gehad als hij met Linux had gewerkt. En dat is wel een probleem ;)
 
wie zegt dat het een probleem is?
Maar de TS had er niets aan gehad als hij met Linux had gewerkt. En dat is wel een probleem ;)

Blijf maar lekker in de woestijn blèren, slaat nergens op wat je doet, ga mensen van het roken afhelpen ofzo, doe je wat nuttigs.
En het aantal Linux gebruikers is verwaarloosbaar en zal zo blijven al blijf je elke draad vervuilen met dat Linux geroep.
https://www.netmarketshare.com/oper...7-08","dateEnd":"2018-07","segments":"-1000"}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan