• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie uit excel bestand op kleur tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teet

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
Berichten
7
Goeden dag ik heb een deel van een veel groter bestand wat ik mee stuur, in kolom D cel 1 kan ik mijn selctie ingeven van wat ik zoek, alle cellen die aan die criteria voldoen krijgen dan de kleur oranje.
Nu wil ik in Cel I3 de regels welke in kolom E voldoen aan die criteria tellen en dan dmv filter bij elkaar halen, of als ik mijn ingave nog moet verfijnen. Dit moet met VBA maar daar snap ik dus geen hout van heb wel een VBA code welke door MS gebruikt zou kunnen worden ingevoerd, resultaat NIETS, dus Help gevraagd.VBA code.jpgVBA code.jpgBekijk bijlage V2en2572018.xlsx
 
Code:
=SUMIF(D3:D52;"*"&D1&"*";E3:E52)
Lukt het met deze formule?
 
Bedankt voor de reactie, heb deze geprobeerd en er verschijnt wel een getal maar dat komt niet overeen met het zichtbare aantal.
Dus de formule =SOM.ALS(D3:D52;"*"&D1&"*";E3:E52) geeft met de opgave in Cel D1 een getal 12, terwijl er maar 4 regels oranje zijn.
Dit doet hij trouwens maar 1 keer als er een verandering in het blad komt blijft de uitkomst 0.
Uitkomst.JPG
 
Het werkt hier perfect met de formule "popipipo"
 

Bijlagen

  • V2en2572018-2-2.xlsx
    21,7 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Het werkt inderdaad maar het telt de inhoud van de cellen en telt niet op basis van de achtergrond kleur van de Cel.
moet nu enkel de cellen vullen met een 1 dan heb ik het juiste aantal keren dat de kleur voorkomt.
en niet meer het aantal items opgeteld in de Cellen met de kleur zoals dat nu gebeurd.:thumb:
 
gebruik dan aantal.als

EDIT: De achtergrondkleur is gebaseerd op voorwaarden (vandaar VOORWAARDELIJKE opmaak). Het tellen van deze cellen/regels hoeft dus niet te gebeuren op basis van de kleur, maar op basis van dezelfde voorwaarden.
 
Laatst bewerkt:
Code:
=aantal.als(d3:d52;"*"&d1&"*")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan