• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weekplanning in nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel123456

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2018
Berichten
20
Dag forumleden,

Ik heb een prangende vraag waarbij iemand mij wellicht kan helpen.
Recent heb ik al hulp gehad hier van mensen, dus ik trek de stoute schoenen nogmaals aan.
Helaas ben ik vooralsnog meer van hulpvragen dan van antwoorden waarmee ik iemand anders kan helpen...:rolleyes:

Het idee is als volgt;
In de bijlage zit een bestandje welke ik met een tabblad wil uitbreiden.
Dit moet een tabblad worden met een weekplanning (heb het nu ''vb gezien op helpmij'' genoemd), waarbij uit het tabblad ''actuals'' een gedeelte van de rijen wordt gekopieeerd:

* een weekplanning waarbij je kunt scrollen tussen weeknummer en jaar
* weergave van data uit werkblad ''Actuals'' klant (kolom B), kandidaat (kolom C), en daarachter een agenda van maandag t/m zondag en een veld opmerkingen (opmerkingen echt voor de desbetreffende week)
* alleen die regels waarbij wordt voldaan aan de waarden (data) uit tab Actuals ''Startdatum'', Einddatum'', ''datum stop'' , dus kolommen N, M en O
* ''datum stop'' is bepalend. Ik bedoel dat als deze is ingevuld dit ook echt de eindwaarde moet zijn (''Einddatum'' (kolom M) kan verder in de toekomst liggen)
* als waarden in kolom N en O leeg zijn, dan hoeft de regel ook niet in de weekplanning te staan
* celwaarden in die weekplanning moeten dan ingevuld kunnen worden bij de dagen. het voorbeeld zoals ik op dit forum vond, heeft voor mij echter een beperking. Als ik nu een celwaarde invul, en naar ander jaartal (of maand in dit voorbeeld) spring, dan blijft deze waarde ingevuld. Ik ben op zoek naar een optie waarbij je dit ook echt in de datumwaarde zelf vastlegt en als je met scrollfunctie een andere week selecteert, zal de celwaarde dus leeg zijn / in te vullen zijn.

Het complexe er aan is volgens mij dat het aantal rijen dus per week kan uitbreiden, maar als er een datum stop of einddatum is, zal de regel na die datumweek niet meer naar voren moeten komen.

Mocht er iemand zijn die dit puzzelstuk weet op te lossen dan verneem ik het heel graag.
Indien dit te complex wordt dan hoor ik het ook graag.

Heel hartelijk dank voor eventuele hulp alvast!

Groet,

Michiel
 

Bijlagen

  • voorbeeld 02082018.xlsb
    162,7 KB · Weergaven: 49
Om hier een goed antwoord op te krijgen lijkt het mij een goed idee dat je handmatig invult wat je voor ogen hebt.

Daarnaast moet je even nadenken over het volgende:
In het tabblad "Actuals" staat alleen een Start- & Einddatum, op basis waarvan is dit terug te redeneren naar dagen? Er staat 10 uren, is dit 10 uur per dag, per week, per maand, per contract?
 
Dag KristiaanL,

Dank voor je bericht.
Ik heb een nieuwe bijlage (voorbeeld 2) met nieuw tabblad toegevoegd, genaamd KristiaanL. Hopelijk kun jij of iemand anders er iets mee.

Hieronder nog antwoord op je vragen ter overweging voor mij:
In het tabblad "Actuals" staat alleen een Start- & Einddatum, op basis waarvan is dit terug te redeneren naar dagen? Dit zou a.d.h.v. het scrollen moeten kunnen dan (hopelijk), waarbij de info weergegevens wordt als men aan de datumvoorwaarde voldoet.
Er staat 10 uren, is dit 10 uur per dag, per week, per maand, per contract? Dit is niet relevant voor het nieuwe tabblad; deze gegevens zijn daar niet voor bedoeld

Alvast dank voor ieders hulp!

groet,

Michiel
 

Bijlagen

  • voorbeeld 2.xlsb
    167,8 KB · Weergaven: 70
Goedendag,

Ik heb mijn case nog niet opgelost. Zijn er mensen op dit forum die een idee hebben of dit kan?

Alvast dank voor je reactie!

Groet Michiel
 
In de tussentijd zelf ook al wat gedaan? Jouw laatste bijlage is 15 keer bekeken de vraag al bijna 200x. Blijkbaar begrijpt niemand het of stel je teveel vragen in 1 keer. Op een gerichte vraag waarin je aantoont wat je zelf gedaan hebt en waarom het niet lukt wordt je vast wel geholpen. Voor het maken van een complete applicatie ben je hier aan het verkeerde adres.
 
Dag VenA,

Ik heb in de tussentijd niet iets gedaan, klopt als een bus je vermoeden..
Maar dit is geen onwil, slechts gebrek aan kennis.
In mijn beleving staat het iemand vrij om een ander wel of niet te helpen, vandaar dat ik dacht op het “helpmij” forum antwoord te kunnen krijgen. In een eerder bericht gaf ik ook aan dat ik niet echt veel kan “geven” op excel vlak.
In ieder geval hartelijk dank voor je reactie, dat is immers ook een antwoord.

Ik laat het nog wel even open staan met je goedvinden, wellicht kan iemand dit zo oplossen, en anders geef ik binnnen afzienbare tijd een andere status aan mijn vraag.

Groet,

Michiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan