Itunes laadt geen films

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raimundo

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Berichten
124
Ik heb een splinternieuwe desktop Windows 10 en heb de laatste versie van iTunes geinstalleerd. Vervolgens al mijn oude muziekbestanden en filmbestanden op de juiste plek gezet en de iTunes bibliotheek van mijn oude PC gekopieerd. Al mijn muziek staat netjes in de bibliotheek, maar bij het opstarten van iTunes komt er nu een melding dat mijn films 'unchecked' zijn. De films worden ook niet meer getoond en kunnen ook niet meer geladen worden. Ik kan sowieso geen filmpje in een bibliotheek importeren.
Op mijn oude PC liep alles goed in windows8 tot ik de hele PC moest rebooten. Met een herstelde W8 en een nieuw geinstalleerd iTunes kreeg ik het zelfde probleem als hierboven.
Vreemd
Iemand een suggestie?
 
Kijk even naar deze.
 
Senso,
ik heb iTunes eerst verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Daarna deed het probleem zich nog steeds voor, maar het blijkt dat bij het verwijderen van iTunes de oude gegevens van iTunes (b.v. de library) blijven bestaan.
Daarna iTunes weer verwijderd, maar nu ook handmatig alle iTunes bestanden onder 'mijn muziek' verwijderd (de hele iTunes folder). Daarna opnieuw geinstalleerd en nu was het probleem verdwenen. Ik kan/kon weer films importeren. Echter op het moment dat ik mijn oude library in de nieuwe iTunes map kopieer (van mijn vorige windows 8 PC) ontstaat het probleem weer. Dat moet ik dus niet doen. De vraag is nu hoe krijg ik mijn oude (uitgebreide) iTunes library aan de praat zonder weer op het film probleem te stuiten
 
Ik zou je daar graag verder mee willen helpen. Helaas heb ik geen iTunes, althans werk ik daar nooit mee. Ben altijd een tegenstander geweest van het library-syteem omdat bestanden verplaatst en het werkt niet meer, dat is mijn ervaring. Ik wil altijd zelf de 'fysieke' structuur op schijf kunnen vastleggen/bepalen.

Kijk hier nog even naar. How to move your iTunes library to a new computer - Apple Support.
 
Ik heb nu contact opgenomen met Apple en het bleek dat het op de één of andere reden een tijdje duurt voordat de gekopieerde library in kwestie daadwerkelijk geladen was in iTunes
Tijdens het support contact met Apple werkte ineens alles weer.
Ik begrijp het nog niet helemaal, maar misschien moet ik dat ook niet willen.
case closed, wat mij betreft
 
Was je zeker vergeten. De snelheid van laden is afhankelijk van de snelheid van pc en het aantal files. Blijkbaar moeten alle files opnieuw geladen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan