Opvolger Win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Wat ik hieronder beschrijf gaat over het volgende artikel: https://computerworld.nl/software/1...neem-maar-vast-afscheid-van-welbekend-windows

Net een artikel gelezen over een mogelijke opvolger van Windows 10, een gedeeltijke installatie op een PC en verder in 'the cloud' met natuurlijk daarbij behorend abonnement.

Dit wordt natuurlijk een stap naar het verbannen van illegale versies net zoals ze nu ook al doen met Office 365.

Waarschijnlijk zullen veel mensen tegen deze vorm zijn voor het gebruik van Windows en misschien zoals het artikel ook al beschreef dat er veel mensen zullen overstappen naar één van de vele Linux varianten of een Mac, want mensen willen het liefst geen abonnement waar je aan vast zit.

Toch ben ik van mening dat het ook wel positieve kanten heeft maar dan moet het wel, naar mijn mening, een aantal dingen ondersteunen:
-Roaming Profile: Dat zou dus betekenen dat waar je ook bent dat je op elke pc met een internet verbinding je eigen desktop hebt en dat door jou geïnstalleerde software beschikbaar is.
-Je altijd toegang hebt tot je eigen thuisnetwerk, dus bijvoorbeeld je NAS, je printer, camera's en andere beveiliging/alarm hardware en andere smart producten in je huis
-Dat dit ook compatible is met Android en iOS devices.
-En heel belangrijk: Dat dit optimaal en de hoogst mogelijke beveiliging heeft om een digitale inbreker buiten de deur te houden.

Wat is jullie mening hierover?
Heb je liever een Windows abonnement of zou je overstappen naar een ander besturingssysteem zoals Mac of Linux?

En indien je bij Windows blijft wat vindt je van mij suggesties die het dan zou moeten hebben, heb je nog aanvullende functies die het systeem dan moet hebben om verder te gaan met deze versie van Windows?

Ik hoor graag jullie meningen en ideeën.

Mvrgr.

Nossie
 
Heb je liever een Windows abonnement of zou je overstappen naar een ander besturingssysteem zoals Mac of Linux?

Werk al 11 jaar met Linux, dus dan weet je het wel ;)
Never nooit dat ik ga betalen voor Windows.
 
Afschuwelijk om dat artikel en jouw verhaal te moeten lezen. In het artikel wordt omschreven dat het hele Windows 10 met al zijn upgrades, updates en servicepacks de grootste flop uit de geschiedenis is. Probleem is dat particulieren, bedrijven, overheden Microsoft vrijwel nergens aansprakelijk voor kunnen stellen en voor de schade kunnen laten opdraaien. Wie lossen uiteindelijk de problemen op van Microsoft. Juist, de gebruikers zelf en de fora. Dit kost miljarden uren en wie strijkt de centen op en wordt slapend rijk, juist Microsoft! Nee, het is niet genoeg, nog meer geld met een abonnement. Te walgelijk voor woorden.

-En heel belangrijk: Dat dit optimaal en de hoogst mogelijke beveiliging heeft om een digitale inbreker buiten de deur te houden.
Hoe kan in godsnaam iemand dit schrijven in 2018! Microsoft en overige internetgiganten zijn de grootste inbrekers en continu aanwezig op jouw systeem en stelen alles wat los en vast zit.
 
Laatst bewerkt:
Alleen ben jij dus niet langer de baas over je eigen Windows-pc.
Hahahaha, lees ik dit in het artikel. Je pc is NOOIT van jezelf geweest met Windows erop.

Senso, tegen wie heb jij het eigenlijk, met jouw verhaal?
 
Het zal mij niks verbazen dat de 'desktop as a service, altijd als optie zal blijven. Stel je voor dat je op een locatie bent waar geen internet aanwezig is wat moet je dan?

Ik denk dat dit meer als soort oplossing is voor thuisgebruikers die weinig van computers af weten, en het liefst willen dat Microsoft al hun onderhoud beheert.
 
ik ben van plan binnen 1 maand naar MAC-OS overstappen Windows maakt niks meer uit voor mij

ik hoop dat ik ooit mijn ouders kan over teugen om van Windows naar Apple te gaan
 
Never nooit niet ga ik betalen. Want...ik ben een tevreden Xubuntu gebruiker. Op al mijn PC's en LP staat een mooie linux distro (Xubuntu 18.01LTS).

En Windows, laat maar, da's rommel.
 
ik hoop dat ik ooit mijn ouders kan over teugen om van Windows naar Apple te gaan

Appel komt hier niet in huis. Zowel smartphone als computer niet.
1. Veel te duur!!!!!!!!!!
2. En een veel te gesloten systeem.
 
Van deze meningen zal Satya Nadella nog lang van wakker liggen.:cool:

Overigens een oud idee, W10 zou al eerst op een huurbasis worden zoals Office 365 maar verder niet doorgezet.
En versie 1809 komt eind dit jaar dus waar het verhaal dan over gaat?

En er zijn t.o.v. Windows maar weinig Linux gebruikers, wat meer OSX gebruikers wat ook een Unix derivaat is.
Door zijn marketing zal Windows nog lang heerser zijn.

En als je niet wilt betalen voor Windows dan zijn er tal van opties.
 
Femke je moet nog harder roepen ... het helpt totaal niet zichtbaar in de cijfers om Linux meer gebruikers te laten krijgen...
Of werkt het nog harder roepen averechts?

Zolang op alle kant en klare pc's en laptops Windows 10 al hebben... vrees ik dat het harde roepen niet of marginaal helpt.
Ik gebruik Linux ook, maar ook Windows, gebruik dat wanneer dat functioneel is....
 
Het punt is dat 95% (van de thuisgebruikers) gewoon over zou kunnen stappen naar bijvoorbeeld Linux. De meeste mensen gebruiken hun pc/laptop om te internetten en om email te lezen. Binnen het begrip 'internetten' vallen de meeste andere bezigheden zoals opzoeken, winkelen, bankieren enz. Voor diezelfde mensen is ook bijvoorbeeld Open Office genoeg om 'Word' en 'Excel' te gebruiken. Er zijn maar weinig mensen die bijvoorbeeld de echte Excel nodig hebben.
(ik gebruik geen Excel meer en weet ook niet in hoeverre de Open Office variant compatible is, toen ik nog Excel gebruikte werkte mijn Excel 'bouwsels' niet in Open Office, teveel macro's)

Maar inderdaad, het tegen argument is dat op alle merk pc's en laptops standaard Windows staat, alleen mensen die zelf een pc bouwen zullen eerder voor een alternatief kiezen.
 
Maar inderdaad, het tegen argument is dat op alle merk pc's en laptops standaard Windows staat, alleen mensen die zelf een pc bouwen zullen eerder voor een alternatief kiezen.
Er zijn computers zonder OS te koop, niet veel maar online toch heus wel.
En er zijn online winkels die computers verkopen met Linux.

Libre Office is gratis en doet net zo goed zijn werk als dat dure pakket van MS.

Eigenlijk is het koppelverkoop wat men doet in winkels. Als ik een nieuwe computer wil en ik ga naar een winkel kan ik niet eens kiezen.
Volgens de wet is dat koppelverkoop en is verboden. Maar niemand die daar tegenop treed.

Dus koop ik indien nodig ;) een computer zonder OS en zet daar Linux zelf op.
 
Ik ben ook een pc zelfbouwer, om mij heen koopt iedereen een compleet systeem of laptop.
De zelfbouw markt is een niche markt.. Vrij klein.
Kijk eens hoeveel systemen er bij de groten al verkocht worden, MM, Bol etc...
De meesten kunnen het niet eens..
Laten we trots op elkaar zijn, maar we zijn een kleine minderheid, en dan maakt het niet uit of je Linux erop zet of zelf een OEM licentie regelt bij de zelf bouw oid.
Laten we ons toeleggen op de zaken die er echt toe doen en niet op de polarisatie Windows-Linux.
Want hoe ver wil je hierin gaan? Als je huisarts Windows gebruikt... zoek je dan eentje die Linux gebruikt?
Laten we dit down to earth houden, wat goed is komt er vanzelf... kan alleen lang duren..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan