Geen wifi op Sony laptop PCG-61317L

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi ik heb een Sony Vio laptop PCG-6137L overgenomen maar het wil geen wifi verbinding maken. Alleen via de utp kabel kan ik op internet.

Ik heb alle drivers proberen te updaten maar het kan ze niet vinden op internet zie bijlagen.
Mijn vraag nu is hoe kan ik het oplossen.ScreenShot001.jpgScreenShot002.jpgScreenShot003.jpgScreenShot004.jpgScreenShot005.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als admin gedaan?
Je moet ook dat bestand uitpakken en naar die map gaan en dan de setup draaien.
Doe je dat niet werkt het nooit...

Zie plaatje. Je ziet na uitpakken de setup.exe
attachment.php
 

Bijlagen

  • WALN-driver.JPG
    WALN-driver.JPG
    36,8 KB · Weergaven: 147
Laatst bewerkt:
Misschien is er fout dat je nu 32 bits Windows er op hebt en de drivers uitgaan van 64 bit. De laptop werd geleverd met een 64 bits dus zijn de installatiebestanden daar ook voor.

De door mij genoemde drivers van Lenovo zijn naar keuze voor 32 of 64 bits Windows 7.
 
Dell maakt vaak er alleen een verpakking van waarin een Dell setup routine zit, maar de drivers zijn vast van Intel...
Lees de readme goed:
**************************
* Windows Vista/Windows 7:
**************************

1. If the drivers aren’t signed by WHQL:
a. Install the MS Test certificate.
b. Enter into test mode, by running the command: "bcdedit /set testsigning on".
c. Reboot the machine.

2. Put all the drivers' files into a local directory (for example: "C:\WiMAX_Drivers").

3. Run the command: "PnpUtil.exe -a {DriversDir}\*.INF", where {DriversDir} is the path where you put the drivers. (in our example: PnpUtil.exe -a C:\WiMAX_Drivers\*.INF)

4. Reboot the machine (or rescan for new devices).

5. All the drivers should be installed now.

Ik heb de driver map hier neer gezet en dan laat je de laptop bij apparaat beheer met dat gele uitroeptekentje in de map zoeken waar je de drivers uitgepakt hebt..
Grote kans dat het lukt maar als ie de driver niet herkend gebeurd er niks... (je doet het immers niet met een exe.
Pas als dat niet werkt volg je de exe methode van de readme.
"install MS test certificates info
 

Bijlagen

  • Drivers.zip
    1,9 MB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Dell maakt vaak er alleen een verpakking van waarin een Dell setup routine zit, maar de drivers zijn vast van Intel...
Lees de readme goed:


Ik heb de driver map hier neer gezet en dan laat je de laptop bij apparaat beheer met dat gele uitroeptekentje in de map zoeken waar je de drivers uitgepakt hebt..
Grote kans dat het lukt maar als ie de driver niet herkend gebeurd er niks... (je doet het immers niet met een exe.
Pas als dat niet werkt volg je de exe methode van de readme.
"install MS test certificates info

Ik heb het zip bestand uitgepakt en geïnstalleerd en nu krijg ik dit te zien bij device manager. En nog steeds geen wifi verbinding. En nu kan ik ook geen printscreen maken met Gadwin van het device manager scherm dus maar met mijn mobiel gemaakt.20180807_085445(1).jpg
 
Ik heb het zip bestand uitgepakt en geïnstalleerd en nu krijg ik dit te zien bij device manager. En nog steeds geen wifi verbinding. En nu kan ik ook geen printscreen maken met Gadwin van het device manager scherm dus maar met mijn mobiel gemaakt.Bekijk bijlage 328414

Als ik jou zip bestand uitpak krijg ik dit en nergens zie ik een setup.exe Screen Shot 08-07-18 at 09.29 AM 001.JPG
 

Bijlagen

  • 20180807_085445(1).jpg
    20180807_085445(1).jpg
    416,6 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee waar het nog over gaat. Heb je het Lenovo installatiebestand uit post #2 wel geprobeerd?

De bestanden die jij noemt hebben geen installatiebestand nodig. Alle benodigde informatie zit in het .inf bestand.

Haal alle drivers uit Overige apparaten weer weg en ook die van Netwerkadapters, wanneer daar uitroeptekens bij staan. Windows vindt dan vanzelf nieuwe hardware en vraagt naar de map met driver bestanden voor dit apparaat en Windows 7 32 bits.
 
Haal alle drivers uit Overige apparaten weer weg en ook die van Netwerkadapters, wanneer daar uitroeptekens bij staan. Windows vindt dan vanzelf nieuwe hardware en vraagt naar de map met driver bestanden voor dit apparaat en Windows 7 32 bits.
... en die map is de driver map die ik je gestuurd heb.
Als dat echt niet lukt vraag even een handige buurman of vriend. Je kunt niet alles weten. Geen probleem.
 
Ik heb geen idee waar het nog over gaat. Heb je het Lenovo installatiebestand uit post #2 wel geprobeerd?

De bestanden die jij noemt hebben geen installatiebestand nodig. Alle benodigde informatie zit in het .inf bestand.

Haal alle drivers uit Overige apparaten weer weg en ook die van Netwerkadapters, wanneer daar uitroeptekens bij staan. Windows vindt dan vanzelf nieuwe hardware en vraagt naar de map met driver bestanden voor dit apparaat en Windows 7 32 bits.

Ik heb gedaan wat jij zegt en nu krijg ik deze melding20180809_095927.jpg
Ik zal het brengen naar een pc boer om te checken
 
Maar dat is niet de WiMAX. Had je een USB netwerkadapter stick er in? Daarvoor kan je bij de fabrikant de software downloaden en er hoort een CDRom bij te zitten, vaak een klein schijfje. Logisch dat dit apparaat weer geïnstalleerd moet worden als je die drivers weg haalt. Had je daar een uitroepteken bij staan dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan