Factuur (pdf) printen zonder donkere blokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.637
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Factuur ontvangen met allemaal donkere blokken die tekst bevatten. Afdrukken kost een vermogen aan toner. Wil alleen de tekst afdrukken. Is een adobe/pdf document. Ben even kwijt hoe dat moet.
 
Beschik je over Adobe Acrobat of alleen de reader?
Probeer de pdf eens te kopiëren naar Word.
 
Adobe Acrobat Reader DC. Kopiëren in Word lukt alleen zonder opmaak. Dan staat alles door elkaar. Kan het ook niet in IE of FF?
 
Kan het ook niet in IE of FF?
Daar heb ik geen enkel idee over, ik gebruik acrobat om PDFs te bewerken.
Hopelijk heeft een andere helper een beter idee.
 
ik gebruik acrobat om PDFs te bewerken.
Is dat een ander programma dan Adobe Acrobat Reader DC? En lukt het daar dan wel mee?

Overigens ben ik al een uur aan het zoeken met Google. De eerste vragen hierover waren al in 2007. Kwam exact dezelfde vraag tegen en die zei ook al die blokken in de facturen zijn zeer onwenselijk en kosten een vermogen aan inkt/toner bij het afdrukken. Het is een schande dat Essent, Electrabel en iedereen die dergelijk facturen sturen, daar dan niet naar luisteren en/of met oplossingen komen.

Adobe Acrobat Reader DC. Ook daar gezocht in de Help en met Google. Geen oplossing. Dit is het slechtste programma van deze eeuw. De vraag is bekend en de oplossing zou een fluitje van een cent moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
1 keer in de maand een factuur met wat extra toner is op jaarbasis nog altijd veel goedkoper dan de tijd die je hier in moet stoppen. Factuur mag je ook niet aanpassen, dan is het niet meer de originele factuur.

Voor de rest helaas geen kant en klare oplossing die ik je kan aanreiken.
 
Volledige naam is Adobe Acrobat Pro DC. Is idd een verschil, hiermee kan je PDFs bewerken niet alleen lezen. (Is van mijn werk, de kostprijs is niets voor particulieren,maar zoals office 365 werken ze nu ook met de jaarlijkse huurprijzen.) Je kan het wel gratis uittesten.
 
Ik gebruik foxit pdf editor. Die heb ik zeker al van 2010. Die kan veel op pdf gebied.
Met foxit reader 9.0 kun je er nog zaakje bij zetten. Wellicht kun je er een wit vlak overheen zetten en dan de tekst daar weer overheen. Dat moet je zelf uitproberen.
 
1 keer in de maand een factuur met wat extra toner is op jaarbasis nog altijd veel goedkoper dan de tijd die je hier in moet stoppen. Factuur mag je ook niet aanpassen, dan is het niet meer de originele factuur.

Nou, het zijn toch behoorlijk zeer grote zwarte vlakken die te zien zijn en vaak volstrekt onnodig. Maar op een webpagina gebruikt men vaak te pas en te onpas koppen en dit zijn grote kleurvakken. Ik heb de factuur van vorig jaar er bij gepakt en praktisch niets van dat alles. Slechts één lichtgrijs blok en nu wel tien.

Er staat wel een oplossing op internet maar als ik die nakijk in de reader is die niet te vinden. Waarom? Nou, alle tools van vroeger zijn verdwenen en gestopt op de pagina > Gereedschap en alles moet dik betaald worden.

Bedankt voor de hulp.
 
Ik gebruik voor webpaginas Opera en daar kun je kiezen om dat weg te laten bij afdrukken.
Opera kan ook pdf's openen maar of je bij alle pdf's de achtergrond weg kunt laten weet in niet, nooit uitgezocht.
Probeer de pdf eens te kopiëren naar Word.
Wat ik wel geregeld doe, ik open de pdf met Word en knikker dan er uit wat overbodig is.
Dat kan tegenwoordig heel vaak niet alleen omdat Word pdf aankan, maar ook omdat ze steeds vak in Word gemaakt worden en als pdf opgeslagen zijn.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan