filteren op jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieuw104

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Berichten
9
Hallo
ik heb een main form en een sub form. de gegevens van het sub form worden weergegeven door een filter query. Deze query werkt op basis van tekst en comboboxen op het main form. Dit gaat perfect. Alleen is er in her sub form een recordmet eind datums van certificaten. Nu wil ik op basis van een jaartal gekozen in een combobox op het main form de certificaten van dat jaar tonen en wanneer de combobox leeg is alle records. Op de een of andere manier krijg ik de expressie die hiervoor nodig is niet voor elkaar. Wie heeft een idee. Alvast bedankt voor je reactie.
 
Waarom laat je de query filteren? Het is veel handiger om het formulier te filteren. Daarnaast heb je het over een filter op basis van meerdere tekstvelden en keuzelijsten (ik vertaal het maar even voor de gebruikers van een Nederlandse versie). Als je dat al werkend hebt, zou het niet zo moeilijk moeten zijn daar een extra keuzelijst bij te zetten.
Zonder voorbeeldje kan ik er verder niet zo veel van zeggen, want ik heb geen idee hoe jouw filter er nu uit ziet. Dan weet ik dus ook niet wat er aangepast moet worden.
 
De keuze lijst bij plaatsen is ook geen probleem. Ik krijg alleen niet de juiste Criteria om de filtering van een bepaald jaar uit te voeren. Om b.v. op achternaam te filteren gebruik ik de criteria Like [Forms]![medewerkers_compleet_main]![filter_achternaam] & "*" Or Is Null
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan