Computer op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch is Plex simpel in te richten. Dus waarom dat bij jou 1 groot fiasco is zou ik niet weten.
Ik heb het vanmiddag bij een vriend nog ingericht. Nog geen kwartiertje werk.
 
Ik had het niet over Plex maar over Mediastreaming inschakelen in W7. Niets meer mee te beginnen. Is tegelijkertijd volgens wat er staat ingeschakeld en ook uitgeschakeld. Iets wat helemaal niet mogelijk is!
 
Ah, ok.
Ik heb er nog nooit naar gekeken dus geen idee.
 
Ik heb een systeemkopie hersteld. Stop voorlopig, want ik heb uit jouw voorgaande post 12 begrepen dat je dan met bibliotheken gaat werken en dat wil ik niet. Ik wil werken vanuit de structuur van de pc. Dus ik moet een keer een andere videokaart hebben voor drie monitoren.
 
Zo komt het bij mij niet over. Als ik het lees en de screenshots zie begrijp ik dat Plex eerst de bestanden gaat laden en dan in bibliotheken gaat zetten en later kun je bijwerken natuurlijk. Dat is wat ik niet wil. Ik wil direct uit de mappenstructuur van verkenner werken. Met bibliotheken is het altijd zo dat de fysieke locaties in verkenner altijd wijzigen en dan kloppen ze niet meer. Kijk maar naar RealPlayer (bibliotheek), altijd hetzelfde locatie gewijzigd en bestand is niet meer afspeelbaar.

Overigens kan mij videokaart twee monitoren aan. Is er dan geen splitter waar ik de TV kan aansluiten zonder dit in W7 dit moet veranderen dus 1 en 2 blijven staan alleen met de splitter wordt 2 3. Raar gedacht, maar kan dat?
 
Laatst bewerkt:
Het zou onder Win7 moeten werken. Maar omdat je af wilt wijken van hoe de meeste tools werken, wordt het lastig voor je gemaakt.
Kijk anders eens naar Chromcast op je TV.
https://www.google.nl/search?client....6.368...33i22i29i30k1j33i160k1.0.__O_rWOpFcs

En google daar nog maar eens om heen.
Wat je ook doet je zult een media server nodig hebben.

Er is een oplossing als pc het ondersteunt: deel je mappen en kijk of de TV ze ziet en dan kun je op de TV de films aanklikken.
Soms is daar iets als Allshare voor nodig, dat is dan iets wat je vanaf de TV kunt doen.
Of dat nog steeds ondersteund wordt?
 
Bij Plex blijven de bestanden gewoon staan waar je ze nu ook hebt staan. Plex maakt er alleen een catalogus van.
 
Precies wat route99 zegt: betreffende mappen op je schijf delen in het netwerk, desnoods voorzien van wachtwoord.
Als de tv UPNP ondersteunt moet je vanaf de tv gewoon kunnen bladeren naar betreffende map en het bestand aanklikken...
Makkelijker kan mijns inziens niet...
 
Jullie zullen allemaal volkomen gelijk hebben. Helaas is wel duidelijk mede gezien het antwoord van Scrapheap dat het in dat land een groot rotzooitje is. Immers nu zegt hij dat de TV UPNP moet ondersteunen. Eerst was het DNLA en dan weer UPNP en morgen is het weer wat anders. Ja, het is allemaal even gemakkelijk maar als ik simpel Media streaming inschakel in W7 laat W7 het afweten. Staat ingeschakeld en uitgeschakeld tegelijkertijd!!! Kan wel screenshots plaatsen om dat te bewijzen maar ben ik weer een halfuur kwijt. Heeft het te maken met de firewall, router etc zoek het maar uit. Ben je een halve dag kwijt.

Met normaal die AllShare had de TV de pc moeten zien, immers hij ziet ook de mappen van de Fritz!Box, echter zoals ik al aangaf die apparaten kunnen totaal niet zelf met elkaar communiceren. Je moet alles zelf instellen en daar heb je heel veel geluk bij nodig als klant.

Goed, het heeft geen zin meer om hier mee door te gaan want ik kom er toch niet uit. En als ik een student laat komen om dit voor elkaar te maken dan kost mij dat de uren, minimaal 50,- tot 100,- euro en er zijn dan uit ervaring zo veel problemen dat er na twee uur gestopt moet worden omdat hij/zij het ook niet voor elkaar kunnen krijgen. Het is de pc, de installatie, de router, het is de eerdere instelling van bitlocker, de beveiliging en bedenk zelf maar wat, het is altijd weer wat anders.

Bedankt voor de hulp.
 
Als je in de buurt woont richt ik Plex helemaal gratis voor je in.
Nou ja, voor een bakje koffie dan toch ;)

Overigens is DLNA een streaming protocol en UPNP heeft met het netwerk te maken.
Het zijn dus twee totaal verschillende dingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga proberen om Flex te installeren.
 
Ik zou Plex gebruiken, maar da's geheel aan jou :p
 
Ik heb Plex gedownload op mijn PC en de app op mijn TV geinstalleerd en heb de 4 letters ingevoerd, maar hoe nu verder?
 
Op mijn PC is hij al een tijdje bezig om de server te zoeken...
 
Ik heb nu de foto's in PLEX staan. Ik heb naar de uitleg gekeken en heb tot nu toe PLEX op mijn TV met coe.
 
Als ik en map wil toevoegen krijg ik de verkenner van mijn laptop te zien, terwijl ik op mijn Desk-top werk.
 
Links boven staat"martin laptop
Maar ik wil vanaf mijn andere PC werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan