Computer op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb sinds kort een Samsung smart TV. Met kabel verbonden met router.
Kan ik de schermen van mijn beide bedrade'computers (welke op zolder staan) ook zien op mijn TV?
In het bizonder de foto's en films,welke op een harde schijf staan.
 
Kijk in de gebruiksaanwijzing van de TV, on screen heb je die ook nog.
 
Kom daar niet uit. Volgens mij is dat de PC met een stekker verbonden wordt met de TV!
 
Volgens mij aansluiten met een HDMI kabel van tv naar pc en de videokaart moet dan wel geschikt zijn voor drie monitoren immers je hebt er al twee aangesloten. Het is gewoon een derde beeldscherm. Sorry, ik lees het verkeerd, je hebt 2 pc's.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
DeTV is dmv een kabel met het modem aangesloten.
De TV is SAMSUNG UE40MU6400
 
En die ondersteund ook DLNA.
 
@Edmoor
Ik heb een Samsung TV die volgens de handleiding DLNA ondersteunt. In het menu staat onder Netwerk > AllShare-instellingen > Media op Aan
Daaronder staan 4 apparaten (alles op toestaan) met een IP-nummer maar daar kan ik verder niets mee.

Hoe krijg ik dan DLNA op mijn pc? Waar activeer ik dan die functie en als die op de pc staat waar activeer ik dat dan op mijn Smart TV? Als ik de handleiding lees moet de opdracht van verzending dan komen van de pc/mobiele apparaat.

AllShare zit bij de TV onder de Smart Hub en daar komt alleen FRITZ!Media te voorschijn. Als ik rechtsboven Inhoud/Apparaat wijzigen krijg ik geen ander apparaat (pc) te zien.
 
Laatst bewerkt:
Je streamt idd bijv vanaf je pc.
Ga eerst maar eens lezen hoe het werkt en wat je er voor nodig hebt.
Standaard kan ik op Win10 een mp4 via R-muis "afspelen op".. en dan staan daar de apparaten die DNLA ondersteunen waaronder mijn TV die in het zelfe netwerk hangt, in dezelfde ip range.
De TV is dus alleen maar de ontvangende partij, verwacht imho niet anders als basis. Je kunt op die TV van alles aansluiten maar dat even buiten mijn uitleg.

http://www.pcpret.nl/netwerk/netwerk13.php
 
DLNA kan je in Windows 10 als volgt inschakelen:
https://www.pc-tips.info/tips/windows-10/dnla-activeren-windows-10/

Zelf geef ik de voorkeur aan het installeren en inrichten van de Plex Media Server:
https://computertotaal.nl/artikelen...in-met-plex-63499/?API_COOKIE_REDIRECTED=True

Deze kan ook werken als DLNA server maar er zijn voor meerdere Smart TV's zoals Samsung en LG ook clients beschikbaar in de respectievelijke app stores. Daarmee kan je dus gewoon op je TV foto's, video's en muziek afspelen die op je PC of waar dan ook in het netwerk staat. Je kan de Plex Server zelfs zo inrichten dat je dat ook kan doen op een TV bij vrienden of familie of zelfs in een bungalowpark. Moet die PC thuis wel aan staan uiteraard, maar het mag ook een NAS zijn. Ook daar is een Plex Media Server voor beschikbaar. De Plex Media Server ondersteund ook de Chrome Cast vanuit Google Chrome.

Ook op een smartphone, laptop, tablet of iedere andere willekeurige PC kan je dan gebruiken om de inhoud van je Plex server te zien en af te spelen. De Plex Media Server is gratis.
 
Laatst bewerkt:
Over DLNA => klik
Ook je router heeft in de instellingen een DLNA-functie die je moet aanzetten...
 
De rechts-klik manier zoals gemeld door route99 in #11 is de simpelste manier die je gewoon direct kan gebruiken.
Deze heeft wel de minste mogelijkheden maar werkt wel.
 
Ik geloof dat ik mij beter kan opgeven voor een studie aan de universiteit. Als je Samsung moet geloven in de links en de artikelen is het allemaal heel eenvoudig. Het tegendeel wordt hier wel bewezen. Die apparaten kunnen letterlijk helemaal niets zelf regelen en communiceren want alles moeten klanten zelf instellen/inbrengen.
 
Vandaar mijn voorkeur voor een Media Server als Plex. Dat is dan de enige die je moet inrichten en heeft ook meteen de meeste mogelijkheden. Die gebruik ik zelf al enkele jaren met heel veel plezier :)
 
Sorry voor het "inbreken", maar ga hier toch maar even door.
Omdat Edmoor Plex liet vallen, ging er een lampje branden. Ik heb die Smart Hub lang niet gebruikt op de TV en die heeft geüpdatet en programma's verwijderd. Nu staat er nieuw Plex bij.
Welcome to Plex for Samsung
1. Connect with Plex Account
2. en Configure Manualy
Wat het beste te doen?

DLNA kan je in Windows 10 als volgt inschakelen:
https://www.pc-tips.info/tips/window...en-windows-10/
Die staat bij mij in W7 uit (mediastreaming).

Moet die router dan ook nog?
 
Laatst bewerkt:
Idd... tis maar net hoe het met je media gebruik zit. Ik doe het te weinig en dan werkt die simpele methode van #11 (tnx edmoor), prima als de basis. Met Teamviewer kan ik dat ook nog remote naar elk ontvangend toestel dat in hetzelfde netwerk zit, dus ook via een VPN waarbij je doet alsof je thuis bent.. maar niet bent. De VPN kan ik ook gebruiken om NL-tv die anders geblokkeerd is in het buitenland te kijken.
Zo'n Plex server is voor de "pro's" een veel betere uitkomst uiteraard...
 
@Senso:
Dan kan je op je PC de Plex Media Server installeren en inrichten.
Een link er voor heb ik geplaatst in #12.

Als dat is ingericht kan je die Plex client van je TV gebruiken.

NB:
Media streaming hoeft daarvoor niet aan te staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat van post 11 geprobeerd en één groot fiasco. Mediastreaming ingeschakeld in W7. Dacht dat alles goed ging, scherm zoals in de link van route99 verscheen en klaar. Hoe ik dan een bestand op de TV moet afspelen weet ik niet. Toen naar Mediaplayer en daar gekeken. Niets te zien. Toen liep alles vast. Nu zegt Netwerkcentrum Mediastreaming is ingeschakeld maar bij > Opties voor mediastreaming selecteren staat uitgeschakeld en doe je daar inschakelen dan gebeurd er niets. Knap waardeloos dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan