Computer op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet je Plex op je PC installeren en niet op je laptop.
 
Ik heb nu Plex van mijn laptop afgehaald e n op mijnDesktop geinstalleerd.
Bij het opstarten van Plex zie ik toch in de linker bovenhoek Laptop Martin staan en in het midden staat: The server "Laptop Martin" is unvallable.
Wat te doen?(je hebt me al aardig geholpen!)
 
Ik weet natuurlijk niet wat er inmiddels allemaal is gebeurd. Het lijkt erop dat ergens in je netwerk die server nog bekend is, al is deze nu niet meer aanwezig.
Wat ik zou doen op die PC is Revo Uninstaller gebruiken om Plex volledig te deïnstalleren, PC herstarten en een nieuwe installatie doen.
Installatie van de Plex server is nog geen 5 minuten werk.

Bij de verschillende installaties die ik er van heb gedaan ben ik dit nog nooit tegen gekomen.
 
Heb ik gedaan. Hij heeft de server gevonden. Ik heb mappen gemaakt en zie in het midden de foto's welke ik heb aangegeven.
Nu... op de TV...
 
Ja, het werkt. De app op de tv geactiveerd en ik zie alles wat op mijn harde schijf staat.
Edmoor, bedankt voor Plex.
 
Ok dan, goed gedaan :thumb:
Veel plezier er mee :D
 
Hallo Edmoor,
Waar kan ik in PLEX bibliotheken en/of mappen verwijderen?
 
Mijn server staat uit dus ik kan er nu niet bij.
Ik zal vanavond wat schermafdrukken voor je maken met uitleg.
 
Zo kan het ook :)
Er gebeurt overigens niets met je spullen op schijf, alleen de registratie binnen Plex wordt dan verwijderd.
 
Hallo Edmoor,
Ik kom er nog even op terug.
Op mijn TV zie ik de mappen met foto's, maar kan ik ook instellen dat ik mijn documenten en/of afbeeldingen kan zien?
 
Uiteraard kan dat. Je kan aan een bibliotheek meerdere folders koppelen.
Je zal echter alleen relevante bestanden dan zien.
Dus afbeeldingen wel voor een afbeeldingen bibliotheek, maar Word en/of Excel documenten niet.
Plex werkt alleen met mediabestanden als Beeld, geluid en afbeeldingen, daar is het tenslotte voor.
 
Is gelukt. Nu heb ik een binliotheek met de naam FILMS. En daar staan er een paar in. Maar hoe kan ik daar nog films aan toevoegen?
 
Door meer films in de folder te zetten waar die bibliotheek gebruik van maakt.
Een minuutje na het plaatsen zal de server dat herkennen en de bibliotheek bijwerken.
Dat gaat dus automatisch.

Je kan, zoals ik al opmerkte, ook meerdere folders aan een bibliotheek koppelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had de map toegevoegd, maar als ik daar op klikte, gebeurt er niets. Moet zeker de STREAM importeren.
 
Nee, je hoeft niks te importeren.
Maar ik kan uiteraard niet zien wat je gedaan hebt.
Het is films plaatsen in een reeds gekoppelde map of een extra map aan de bibliotheek koppelen.
De rest gaat daarna vanzelf.
 
Hier is wat ik doe:
Ik maak een nieuwe bibliotheek (+)
Klik op films
Noem deze EIGEN FILMS
Ga naar de directory en zoek de film op in die dir.
KLik op een film en op toevoegen
Dan op bibl. toevoegen
Zie de naam EIGEN FILMS links staan
Als ik er op klik zie ik niets, maar als ik op mappen klik zie ik de film staan.
Als ik daar op klik, dan zegt hij:
Er zijn geen items in deze bibl.
 
Je moet dus films toevoegen in de folder die is gekoppeld aan de EIGEN FILMS bibliotheek.
De folder op je harddisk dus.

En wat voor type bestanden heb je?
DVD's gaat niet werken, die moet je eerst naar b.v. MKV converteren.
 
Laatst bewerkt:
Het lukt me niet. Foto's gaat goed, maar films. Ik heb BDMV/Stream) . Ik maak een bibl. aan sla dan de film op en als ik er op klik dan zegt hij dat er geen items in de bibl. zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan